Password - D-Link DI 604 Router
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 17:01

Jeg har et lidt dumt problem.

Jeg har lige købt en D-Link DI-604 Router og den har jeg så konfigureret og
det virker fint. Så ville jeg så sætte et password og nu kan jeg lige
pludselig ikke komme ind i menuerne længere. Jeg er ret sikker på mit
password men hvad gør jeg galt ?

Jeg skriver som før "admin" som login og så mit password men kan altså ikke
komme ind.

Kan jeg reset Routeren og få den til at glemme det password som ikke
fungerer så jeg kan logge ind uden password som før ?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe her...

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-05 17:15

Kim Larsen skrev:

> Jeg har et lidt dumt problem.

Du har to. Problemet med din router og problemet med den rette gruppe.

Hvis du stiller dit spørgsmål i dk.edb.netvaerk er du nede på ét
problem - som sikkert hurtigt vil blive løst

> Håber en venlig sjæl kan hjælpe her...

Og dermed bryde netiketten for usenet?

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 17:27

> Du har to. Problemet med din router og problemet med den rette gruppe.
>
> Hvis du stiller dit spørgsmål i dk.edb.netvaerk er du nede på ét
> problem - som sikkert hurtigt vil blive løst

> Og dermed bryde netiketten for usenet?

Jeg står med et rigtigt dumt problem og en irettesættelse er ikke lige netop
hvad jeg trænger til lige nu. I øvrigt har jeg krydspostet til den gruppe du
nævner også i håb om at brugerne i én af grupperne kender til en løsning.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-05 17:52

Kim Larsen skrev:

> lige netop hvad jeg trænger til lige nu. I øvrigt har jeg krydspostet
> til den gruppe du nævner også i håb om at brugerne i én af grupperne
> kender til en løsning.

Så burde du ha' læst følgende:
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

At du har problemer med din router berettigere dig ikke til at spamme.
Hvis du er i tvivl om hvordan usenet fungerer, så er dk.velkommen
stedet at starte.

FUT:dk.admin.netikette

Fra : Kim

Dato : 13-04-05 13:33

> At du har problemer med din router berettigere dig ikke til at spamme.

Så berettiger det vel heller ikke dig til at "Spamme" 2 grupper
med dit svar, og FUT'e til en tredie
Havde du nu blot svaret manden med et brugbart svar, havde
du sparet gruppen for 4 uvedkommende indlæg...

Mvh, Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-04-05 17:19

Kim skrev:

> Så berettiger det vel heller ikke dig til at "Spamme" 2 grupper

Er det måske min skyld at manden ikke kan finde ud af at bruge Usenet?

Fra : ccc

Dato : 14-04-05 23:23

> Er det måske min skyld at manden ikke kan finde ud af at bruge Usenet?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Kan man ikke hjælpe en mand med et problem - Så spark til ham ligger ned.

Nej, Jesper G. Poulsen det er ikke din skyld

Hilsen Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-05 20:22

ccc skrev:

> Kan man ikke hjælpe en mand med et problem - Så spark til ham ligger

Skal folk have lov til at poste som det passer dem?

> Nej, Jesper G. Poulsen det er ikke din skyld

Godt, så...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-04-05 18:12

Kim Larsen wrote:
<klip>
> Kan jeg reset Routeren og få den til at glemme det password som ikke
> fungerer så jeg kan logge ind uden password som før ?

Bag på routeren sidder der en lille reset knap, som skal trykkes ind med en
clips, nål eller lignende. Så sættes routeren til fabriks indstillinger.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 18:51

Tusind tak for hjælpen, Sune - det hjalp - nu funker det

Jeg overvejede også reset-knappen men hvad nu hvis alt andet end passwordet
blev reset, så ville jeg være endnu mere på den.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-04-05 20:58

Kim Larsen wrote:
> Tusind tak for hjælpen, Sune - det hjalp - nu funker det
>
> Jeg overvejede også reset-knappen men hvad nu hvis alt andet end
> passwordet blev reset, så ville jeg være endnu mere på den.

Øhh.. alt andet, inklusiv passwordet ER blevet nulstillet !
Routeren fungerer dog i de fleste sammenhænge ud-af-boksen, så derfor mærker
du det måske ikke så meget, men gå lige dine indstillinger igennem.
xpost til hardware gruppen fjernet.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 22:02

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Routeren fungerer dog i de fleste sammenhænge ud-af-boksen, så derfor
> mærker du det måske ikke så meget, men gå lige dine indstillinger igennem.

Ja ja, du misforstår mig. Jeg véd godt at ALLE indstillinger er sat til
default. Dét jeg var bange for var at alt andet end password var sat til
default. Jeg har genindsat konfigurationerne fra før reset.

Den kører i øvrigt rigtig godt den her router fra D-Link. Jeg forsøgte at få
en router af fabrikatet Jensen til at fungere sidste uge og det mislykkedes
totalt selv om jeg forsøgte alt fra A til Z samt lidt mere og brugte timer
på det. Den ville bare ikke køre med et program som den altså skulle opfylde
funktionen af men det gør D-Link routeren med den indstillede konfiguration
som smurt i olie og den var let af konfigurere

Fra : ccc

Dato : 14-04-05 23:24

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg reset Routeren og få den til at glemme det password som ikke
> fungerer så jeg kan logge ind uden password som før ?

Er der ikke en reset knap bag på routeren - detka være et lille hul hvor en
kontoe klips kan komme ind og trykke på en kontakt - så bliver routeren som
da du købte den.

Hilsen Carsten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-04-05 23:32

Hej!

ccc wrote:
> Er der ikke en reset knap bag på routeren - detka være et lille hul hvor en
> kontoe klips kan komme ind og trykke på en kontakt - så bliver routeren som
> da du købte den.

Jo, det blev forklaret for et par uger siden i denne tråd.... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader