Kan man administrer en disk via netværk?
Fra : Monty

Dato : 05-04-05 09:55

Jeg har 2 computer. Den ene kører xp pro og den anden win98. Jeg har nu sat
en 80 gb harddisk i den med win98 og bruger den kun som opbevaringsplads men
når jeg går ind under den med win 98 kan jeg se at harddisk er delt i 2. Den
ene er på 37 gb og den anden på 6.35 gb. Altså der mangler noget.

Kan man via mit netværk som fungere fint på en eller anden måde få ændret på
en disk der viser for lidt. Jeg havde her tænkt noget med at bruge
diskhånderteringen som findes under xp men den viser kun de disk der er
tilknyttet xp.

Nogen der har et forslag til hvad man kan gøre?

Monty

Fra : Johnn Nekman

Dato : 05-04-05 17:31

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en disk der viser for lidt. Jeg havde her tænkt noget med at bruge
> diskhånderteringen som findes under xp men den viser kun de disk der er

Nej du kan ikke gøre noget via netværk og xp diskhåndtering. Derimod skal du
benytte Windows 98 værktøjet fdisk og fjerne alle de eksisterende
partitioner på 80 GB disken, og oprette en ny partition på hele disken.
Bemærk at dine data på disken vil forsvinde.

Alternativt kan du benytte programmet Bootitng ( www.bootitng.com ) til at
foretage ompartitionering. Kan snildt bruges i demo udgaven, så længe man
undlader at installere på harddisken, men kun kører fra floppy.

Endnu et alternativ er at smidde disken i din xp maskine, oprette en
partition uden at formatere, og sætte den tilbage i Windows 98 og formattere
med den til FAT32.

Håber det giver dig lidt inspiration til at komme videre.

Johnn