4 minutters netværk
Fra : Sjønne

Dato : 04-04-05 20:17

Hej,

Jeg sidder her med en Toshiba Tecra M2 bærbar med XP/SP2 på et Stofanet
eller universitetnet. Der går sådan cirka 4 minutter, så vil den ikke være
på nettet mere uanset førnævnte netværk. Derefter er jeg nødt til at disable
netværkskortet for så at enable det igen for 4 minutters penge. I de fire
minutter kører den fint på http og ftp etc omend lidt langsomt. Førstnævnte
siger bare 'Cannot find server or DNS Error', mens sidstnævnte giver mig
fejlmeddelelsen: 'no buffer space available' når de 4 minutter er gået.
Mail/newsserveren giver mig en '800ccc15 tcp/ip error'. Jeg er ved at blive
sindsyg. Det mest underlige er, at hvis jeg er ved at hente en stor fil kan
den fint køre videre, men hvis jeg samtidigt åbner en ny web-side giver den
mig påny DNS-fejlen. Messenger kan også fint køre videre.

Jeg har kørt Ad-Aware og F-Prot som begge intet kunne finde. Jeg har
undersøgt alle processer som kører i hukommelsen og ingen mistænkeligheder
der. Firewall fra eller til synes heller ikke at have indflydelse. Jeg har
installeret nye Intel drivers til PRO/100 VE korttet. Kan MAC-adressen være
et problem? Er det den modsatte server, som lukker mig ude, pga. spyware
eller en trojansk hest?

Alle problemløsninger tages imod med kyshånd - Søren

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-04-05 09:47

Har du en firewall som blokerer for DHCP. Jeg mener det kører på UDP
port 53. Det kunne være noget af problemet...

Prøv at slå firewall fra.

/mikkel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-04-05 21:14

On Wed, 06 Apr 2005 10:46:45 +0200, Mikkel Bundgaard
<mikkel@notfound.invalid> wrote:

> Har du en firewall som blokerer for DHCP. Jeg mener det kører på UDP
> port 53. Det kunne være noget af problemet...

53/UDP er normalt (stort set altid) DNS.
DHCP er 67+68/UDP (aka bootps og bootpc).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 07-04-05 17:10

Asbjorn Hojmark wrote:

> 53/UDP er normalt (stort set altid) DNS.
> DHCP er 67+68/UDP (aka bootps og bootpc).

Jeg burde selvfølgelig have tjekket det inden, Men ja du har ret :)

/mikkel

Fra : Sjønne

Dato : 07-04-05 20:40

Tak for svarene, men om firewall'en er til eller ej gør ikke det store. Jeg
er nu ret så sikker på at det er Stofa's modem 'Com 21' som er problemet -
ihvertfald smider den mig af hele tiden. Ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre,
idet mine værelseskammerater's computere virker fint. Nå, jeg må vel ned i
deres butik og forklare dem noget uforklareligt.