Router Trendnet TEW-411BRPplus
Fra : wb

Dato : 04-04-05 13:43

Hej Alle

Er der nogle der har noget erfaring med denne router.

Jeg kan ikke pinge mig selv.

Alle andre kan få lov til at se mig, men jeg kan ikke selv få lov til at gå
ud over routeren og så ind igen på denne router.

Jeg har en Linksys og her er der ingen problemer.

Jeg bruger den til en server med web og mail og det er jo ikke serlig smart
ikke selv at kunne se egen website og tømme mail.

Evt. svar er meget velkommen her i gruppen men også på mail.

2004@os.dk

Hilsen
William

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-05 14:04

"wb" <w@wbdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle andre kan få lov til at se mig, men jeg kan ikke selv få lov til at
> gå ud over routeren og så ind igen på denne router.

Den understøtter formentlig ikke Loopback, hvilket kræves før overstående
lader sig gøre.

> Jeg bruger den til en server med web og mail og det er jo ikke serlig
> smart ikke selv at kunne se egen website og tømme mail.

Brug maskinens LAN adresse / interne adresse istedet for den
eksterne / WAN adressen.
--
Peter J

Fra : wb

Dato : 04-04-05 14:29

Hej
Tak for svaret.

Hvor kan jeg læse at en router understøtter Loopback?

Jeg har læst nogle stk. og kan ikke lige se hvor det står.
Har det en forkortelse?

Det er netop for ikke at bruge lan adressen.
Da jeg har et linksys i dag som kan bruge WAN adressen men vil gerne skifte
da jeg har nogle problemer med dette linksys.

William

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-05 14:41

"wb" <w@wbdata.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg læse at en router understøtter Loopback?

Jeg har ikke rigtig været i stand til at finde noget brugbart info herom,
men
umiddelbart vil jeg tro den ikke gør.
Der er da en spinkel mulighed for at det er noget der kan slåes
til og fra i opsætningen, men det skulle overraske mig meget.
Men du kan da prøve at terpe opsætningen igennem og se
om der gemmer sig noget om loopback.

> Det er netop for ikke at bruge lan adressen.

Fair nok, nogen speciel årsag til at det er et problem ?

--
Peter J

Fra : wb

Dato : 04-04-05 15:15

Hej

Ved brug af lan adresse ser du kun hvad du har på din lokale netværk.

Ved brug at wan adressen ser du også om DNS er sat rigtigt op og at alle
funktioner på ens web og mail server er OK
Dette kan ikke lige tjekkes med lan adresen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-04-05 15:24

"wb" <w@wbdata.dk> skrev i en meddelelse
> Ved brug af lan adresse ser du kun hvad du har på din lokale netværk.

Gør du du da for såvidt også med WAN adressen :)

> Ved brug at wan adressen ser du også om DNS er sat rigtigt op

Korrekt

> og at alle funktioner på ens web og mail server er OK
> Dette kan ikke lige tjekkes med lan adresen.

Det kan jeg nu godt checke ved at bruge min LAN adresse også, i det
setup jeg har.
Dog krævede det nogle manuelle entries i min hostfil bl.a. da nogle
af mine sites skal kaldes via hostheaders.

Er skam glad for at jeg skiftede til en router der understøtter
loopback, var bare nysgerrig efter om dine problemer ikke
kunne løses uden - det mener jeg da umiddelbart de kan.
Men klart, en router med loopback er da at foretrække.
--
Peter J