LinkSys WRT54G - valg af Linux til router
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 31-03-05 23:17

Jeg har en WRT54G router fra LinkSys som det er muligt at få forskellige
open source firmwares til. Jeg vil høre om der er noget specielt jeg
skal være opmærksom på før jeg forsøger at bruge en af disse, og om der
er nogle man skal holde fingerne væk fra og nogen som er særlig gode.
Jeg har egentligt to ønsker til ændret funktionalitet i forhold til
standard firmwaren fra LinkSys:

- mulighed for at smide wireless access på ydre siden, så en trådløs
"hacker" ikke lander på LAN med WAN siden.
- mulighed for at sende ind og udgående henvendelser til ekstern syslog
f.eks. på min Linux server, da den nuværende via web browser er meget
mangelfuld.

Har tilladt at poste i to grupper da jeg mener det smager både af fugl
og fisk.

Jørn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 09:42

Jørn Hundebøll skrev:

> Har tilladt at poste i to grupper da jeg mener det smager både af
> fugl og fisk.

Du burde overveje denne: dk.edb.netvaerk.traadloest, da det er en
wireless-router.