Linux, WinXP of netværk
Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-03-05 21:29

Jeg har 2 pc'ere der begge har WinXP. Jeg har lige sat dem i netværk så de
kan kører på internettet samtidig.
Den ene maskine har Linux på en anden harddisk, og når jeg kører i Linux på
den,kan den anden maskine ikke komme på nettet, hvis jeg har bootet Linux
maskinen først. Hvis jeg booter maskinen der kun har WinXP, kan jeg ikke
komme på nettet i Linux.
Altså: netværket virker når begge maskiner kører WinXP, men ikke når jeg
blander Linux ind!
Har nogen en løsning? Kræver det måske et ekstra netkort?
) Hans

Fra : Lars Skovbjerg

Dato : 02-04-05 21:47

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> blander Linux ind!
> Har nogen en løsning? Kræver det måske et ekstra netkort?
Her må vi lige høre om du har en router eller bare en hub til nette. for
mange internet udbyder giver kun en IP til hver bruger og så må men jo ha'
den delt når den kommer i huset. da to com ikke kan kom på med samme IP på
en gang.
Dette kunne være grunden.
Men hvis lldu booter WinXp på bægge kan du så ?
jeg andbefalde du bruger en Router da den normalt vil dele din adgang til
internette i to og så kan den også virke lidt som firewall hvis altså du
køber den rigtige. :)
Håber dette giver lidt svar.

//Lars Sk.