Råd til opsætning af lille hjemme-netværk
Fra : Reno Raines

Dato : 29-03-05 18:01

Hej Gruppe

Går med planer om at opbygge et lille hjemmenetværk. Det skal gerne være
billigt.

Skal bestå af:

Stationær PC, der med kabel er forbundet med router.

Bærbar PC, der trådløst er forbundet med router.

Router er forbundet til internettet (Webspeed).

Via nævnte router vil jeg også gerne kunne logge på naboens trådløse
net.

Jeg har kig på:

Nogle erfaringer med denne? Forslag til anden løsning?

MVH

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 30-03-05 08:17

> [...]
>
> Router er forbundet til internettet (Webspeed).
>
> Via nævnte router vil jeg også gerne kunne logge på naboens trådløse

Jeg kan ikke umiddelbart se at den router kan lave en "bridge" til naboens
net. Din bærbare vil - alt efter afstand - umiddelbart kunne logge på
naboens net, men det er ikke trivielt med den stationære.
Har I mulighed for at trække et kabel ?

Niels Dybdahl

Fra : Reno Raines

Dato : 30-03-05 16:01

> [...]
> net. Din bærbare vil - alt efter afstand - umiddelbart kunne logge på
> naboens net, men det er ikke trivielt med den stationære.

Tak for svaret. Ikke umiddelbart mulighed for kabel. Min bærbare kan
allerede logge på naboens net uden problemer, men det ville være
hensigtsmæssigt hvis det også var tilfældet for min stationære. Nogen
forslag til hvordan jeg opnår dette?

MVH

Fra : Calle.

Dato : 30-03-05 16:13

Reno Raines wrote:

> [...]
> allerede logge på naboens net uden problemer, men det ville være
> hensigtsmæssigt hvis det også var tilfældet for min stationære. Nogen

laver delt internet på den bærbare, så den stationære går på naboens net via
den
--
Calle.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 31-03-05 19:36

Reno Raines wrote:

> [...]
> allerede logge på naboens net uden problemer, men det ville være
> hensigtsmæssigt hvis det også var tilfældet for min stationære. Nogen

Jeg ville da lave et VPN, såfremt naboen også har internetadgang. Det er
både sikkert og billigt.

/A

Fra : Reno Raines

Dato : 31-03-05 19:57

> Jeg ville da lave et VPN, såfremt naboen også har internetadgang. Det
> er
> både sikkert og billigt.

Det har han. Men er det ikke unødvendigt at alle data mellem os skal ud
via internettet? Og vil det ikke sænke overførselshastigheden?

MVH

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-04-05 08:41

> Det har han. Men er det ikke unødvendigt at alle data mellem os skal ud
> via internettet? Og vil det ikke sænke overførselshastigheden?

Jo. I vil få meget bedre overførselshastighed med direkte forbindelse.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 19:27

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på noget, men det sker at det meste
logiske bliver overset...

> Skal bestå af:
>
> Stationær PC, der med kabel er forbundet med router.

Kunne den ikke bare blive trådløs som den bærbare ?

Mvh. Per.

Fra : Reno Raines

Dato : 30-03-05 20:21

> Kunne den ikke bare blive trådløs som den bærbare ?

Jo, det kunne den da sagtens. Ville dog kræve at jeg købte et trådløst
netkort til den stationære.

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 11:19

Reno Raines wrote:

> Jo, det kunne den da sagtens. Ville dog kræve at jeg købte et trådløst
> netkort til den stationære.
eller en simpel USB-stick. x-micro's 54G stick fungerer fint
--
Calle.