Xp og Linux
Fra : Monty

Dato : 28-03-05 13:26

Jeg har en maskine der kører xp pro og en anden der kører win98. Netværket
fungere fint men jeg har overvejet at lægge Linux ind på den med win98.

Kan maskinerne stadig se hinanden og hvordan skal man sætte netværket op
under Linux for at få dem til at køre sammen? Jeg tænker her mht til
arbejdsgrupper ect?

Monty

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-03-05 10:05

> [...]
>
> Kan maskinerne stadig se hinanden og hvordan skal man sætte netværket op
> under Linux for at få dem til at køre sammen? Jeg tænker her mht til

Umiddelbart er der IP-protokol på begge, så de kan "pinge" hinanden. For at
lave fildeling, er det nok nemmest at du starter "samba" serveren på Linux
maskinen (den er måske startet fra starten). Det er en server og klient til
SMB protokollen som Windows normalt bruger til fildeling.

Alternativt kan du bruge SSH/SCP/SFTP fra Windows maskinen (f.eks med
programmet WinSCP) eller du kan installere NFS på begge maskiner. SMB er dog
nemmest i længden.

Niels Dybdahl