winxp og netværk
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 13:55

Hvordan får man egentlig gang i netværk på xp.
Nu har jeg geninstalleret xp på 2 computere,
men det er stadigvæk ikke muligt at komme i forbindelse.
Guiden er kørt på begge.
Mapper er delt.
Begge comp. kan se den anden men ikke logge på.
De delte mapper kan også ses.
X ... er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse ... o.s.v.
Netværstien blev ikke fundet.
Hvad er der galt ?

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 27-03-05 14:54

"Jensen.dk" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> De delte mapper kan også ses.
> X ... er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse ... o.s.v.

Har du installeret "NetBEUI"? du finder det på din
winXP skive valueadd/msft/net/netbeui/
læs netbeui.txt filen og følg beskrivelsen.

mvh
Hans Otto

Fra : Jensen.dk

Dato : 27-03-05 17:08

On Sun, 27 Mar 2005 15:53:49 +0200, "Hans Otto Nielsen" <oz2hns@pc.dk>
wrote:

> Har du installeret "NetBEUI"?

Så gik det da helt i kage ... :)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-03-05 18:13

In news:48bd41p003r9oqojgd050pt6j7novn666q@4ax.com,
Jensen.dk <none> wrote:

> Hvad er der galt ?

firewall?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jensen.dk

Dato : 27-03-05 20:18

On Sun, 27 Mar 2005 19:12:39 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> firewall?

Ja, når jeg slår firewall fra på begge comp.
kan jeg komme igennem en gang i mellem.
men hver gang jeg laver fildeling på en mappe på nr 2 comp. og fjerner
"skrivebeskyttet" er det slået til igen næste gang jeg åbner
"egenskaber",
kun ved at undlade at lukke dialogboxen, men kun trykke "anvend" kan
jeg få lov at kopiere filer over i mappen fra den anden comp.

Næste gang jeg åbner fildeling på den mappe er den skrivebeskyttet
igen.
WinXp er da klapumulig for en alm. bruger :(

Det skulle vel ikke være så svært at få to computere til at køre
netværk ..... ?

Fra : Jensen.dk

Dato : 27-03-05 21:52

En mystisk undtagelse: UPnP-struktur bliver ved med at blive markeret
(valgt til) selvom jeg afmarkerer den gang på gang.
Hvad er det for en og hvorfor ?

Når jeg slår win firewall fra på begge comp. kan jeg nu godt komme
igennem (efter at ha' rodet med et tilsyneladende defekt AVG
antivirusprogram :( som nu kører igen ... :)

Så kan jeg slå firewall til, og selvom førnævnte folder står som
skrivebeskyttet kan jeg "uploade" til den (?????????)

Er der nogen der har et bud ?

Fra : Finn 3200

Dato : 28-03-05 09:36

> WinXp er da klapumulig for en alm. bruger :(

... enig

mvh
Finn

Fra : Jens

Dato : 29-03-05 00:07

"Jensen.dk" <none> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt ?

Du har ikke noget password på Administratorkontoen.....
Ikke din konto, som er medlem af Administratorer, men den indbyggede .....

Når du har det,, kan du køre avanceret fildeling, og se præcist hvem der kan
læse og skrive i dine delte mapper.

Upnp er noget der skal afstalleres i kontrolpanelet - tilføj/fjern
programmer - tilføj/fjern vindows komponenter- netværk.
Det er en "dims" som gør det muligt for programmer eller brugere at ænde
routerens indstillinger, uden at kende et login til den.
(slå det fra i routeren også, hvis du har en, hvis ikke så køb en........)

Mvh Jens

Fra : Jensen.dk

Dato : 29-03-05 18:48

On Tue, 29 Mar 2005 01:07:25 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

> [...]
> routerens indstillinger, uden at kende et login til den.
> (slå det fra i routeren også, hvis du har en, hvis ikke så køb en........)

Tak for det !

John E.J.

Fra : Jens

Dato : 29-03-05 21:48

"Jensen.dk" <nospam@nospam2.com> skrev i en meddelelse

> Tak for det !

Betyder det at det var den løsning du søgte ?

Mvh Jens

Fra : Jensen.dk

Dato : 29-03-05 23:02

On Tue, 29 Mar 2005 22:47:58 +0200, "Jens" <mkg@tuknet.dk> wrote:

> Betyder det at det var den løsning du søgte ?

Nej, men jeg fjernet Upnp
jeg har router og sw til at styre den med,
men den er der ikke bøvl med.

Jeg kan bare ikke logge på den anden computer (begge veje).

John

Fra : Jens

Dato : 29-03-05 23:13

"Jensen.dk" <nospam@nospam2.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan bare ikke logge på den anden computer (begge veje).

Heller ikke med \\ip\c$ feks ?

Mvh Jens