Problemer med win98 og router
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 09:15

Hejsa

Jeg har en XP maskine koblet op til en D-link 604 router, hvilket fungere
fint. ( sat op med fast ip-adresse )

Nu vil så gerne have en gammel 98´er maskine til det samme ( første udgave
af 98 ). Maskinen behøver ikke at køre internt netværk, den skal bare på
internettet.

Jeg har forsøgt at sætte alt hvad jeg komme i tanke under
netværks-indstillinger ( ip-adresse, dns osv. ), men skidtet funger sgutte
og nu er jeg løbet tør for idéer

Hvad gør jeg forkert ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-03-05 10:49

"Rysz (8900)" <rysz(snabel)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
> [...]
> af 98 ). Maskinen behøver ikke at køre internt netværk, den skal bare på

Jeg har faktisk en lignende opstilling - dog med en Linksys-router (ikke
trådløs). Ved første tilslutning af 98-maskinen virkede forbindelsen ikke,
men jeg gjorde da blot det samme, som jeg havde foretaget med XP-maskinen:
Kaldte routeren med 192.168.1.1. - og gentog manøvren fra XP'eren. Voila -
så kørte herlighederne.
Jeg skal notere, at de to maskiner også "kører" fint i lokalnetværket.

Er det mon en hjælp, du kan bruge?

Hans-Jørgen

Hjemmeside:
http://home4.inet.tele.dk/sindholt/

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 10:56

> men jeg gjorde da blot det samme, som jeg havde foretaget med XP-maskinen:
> Kaldte routeren med 192.168.1.1. - og gentog manøvren fra XP'eren. Voila -
> så kørte herlighederne.

Jeg kan ikke kalde routeren fra 98´er maskinen, det er her problemet er.
Netværkskort fejler ikke noget ( fungere i XP´maskinen )

> Er det mon en hjælp, du kan bruge?

Ellers tak for forsøget

Mvh
Jan Rysz

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-03-05 15:51

> Jeg kan ikke kalde routeren fra 98´er maskinen, det er her problemet er.
> Netværkskort fejler ikke noget ( fungere i XP´maskinen )

Nu ved jeg godt, at jeg meget let kan blive beskyldt for at undervurdere
dig, og det er bestemt ikke meningen, men hvis du kalder routeren via din
browser og ikke kan "nå" den, er det så mon kabel-fejl?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 17:28

> Nu ved jeg godt, at jeg meget let kan blive beskyldt for at undervurdere
> dig, og det er bestemt ikke meningen,

Helt i orden Tager det som et kompliment at selv nørderne kan tage fejl.

men hvis du kalder routeren via din
> browser og ikke kan "nå" den, er det så mon kabel-fejl?

Fandt ud af at netkortet konfliktede på bundkortet ( et meget gammelt
bundkort ).

En opgradering til Windows ME, og alt har kørt siden.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-03-05 23:01

> Helt i orden Tager det som et kompliment at selv nørderne kan tage
> fejl.

Nu er jeg langt fra at være nørd -- tværtom, men jeg er storforbruger af
computere - dels fra tiden, hvor jeg gik på arbejde - og nu hvor jeg glæder
mig over pensionistens tilværelse med musik og masser af historier med
relationer til musikkens verden - her er computeren uundværlig.

> men hvis du kalder routeren via din
>
> Fandt ud af at netkortet konfliktede på bundkortet ( et meget gammelt
> bundkort ).
>
> En opgradering til Windows ME, og alt har kørt siden.

Skønt, at det kører derudad..
God påske.