Net på skiftevis 2 maskiner?
Fra : Olsen

Dato : 24-03-05 01:14

Jeg reparerer ofte computere for virus.
Har kun 1 stk. adsl-forbindelse (TDC) uden netværk.

Men jeg er ved at blive tosset af at hive netkablet ud af den ene og ind i
den anden, idet jeg kun har brug for at én er på ad gangen.

Kan det gøres lidt smartere uden switch eller router?

\Olsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-03-05 06:41

> [...]
> den anden, idet jeg kun har brug for at én er på ad gangen.
>
> Kan det gøres lidt smartere uden switch eller router?

Du kunne sætte et ekstra netværkskort i den 'stationære'. Med et krydset
netkabel herfra kan du lave forbindelse til den 'midlertidige'.
Det kræver desuden at den stationære sættes op til at give
internetforbindelse til det 'ekstra' netkort - det er svjh ikke så svært.

(min jeg foretrækker til en hver tid min Linksys router med firewall...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Calle.

Dato : 24-03-05 09:40

Olsen wrote:
> [...]
> ind i den anden, idet jeg kun har brug for at én er på ad gangen.
>
> Kan det gøres lidt smartere uden switch eller router?

jeg ville nu købe en billig router
--
Calle.