Har du erfaring med Cybercity via Linksys ~
Fra : Casper

Dato : 22-03-05 21:37

Jeg har en CC forbindelse med en Zyxel router der åbenbart ikke er særlig
glad for IP telefoni. Men jeg har også
en Linksys BEFW11S4 router som jeg p.t. blot bruger til at have trådløst
netværk. WAN stikket ryger altså ind i Zyxel routeren og et netkabel ryger
derfra
over i Linksys routerens WAN port.

Så var det jeg tænkte: Hvorfor ikke bare smide WAN stikket direkte ind i
Linksys routerens WAN port og så konfiguere routeren og derved undgå at
skulle
til at skifte Zyxel routeren ud. Nå ja og så sparede jeg jo så også strøm
til en router.

Det gjorde jeg så. Men åbenbart ikke rigtigt, for jeg fik ingen forbindelse.
Så mit håb er om der skulle være nogen somar erfaring med at bruge Linksys
routere og gerne samme model
til at forbinde direkte til CC. Jeg kunne f.eks. ikke skrive den samme MAC
adresse som stod i Zyxel opsætningen (255.255.255.255) og i Zyxel routeren
stod
Gateway til: ChangeMe, og det kunne jeg ikke skrive i Linksys opsætningen.
Og jeg kunne heller ikke finde et sted hvor jeg skulle skrive brugernavn og
kodeord til CC - det skal
vel udfyldes - eller hvad???

Håber på hjælp.

Casper

Fra : KsNa

Dato : 22-03-05 23:05

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle
> til at skifte Zyxel routeren ud. Nå ja og så sparede jeg jo så også strøm

Der er indbygget ADSL-modem i Zyxel-routeren, det er der ikke i
Linksys-routeren, så det kan ikke virke med Linksys-routeren alene.

Mvh
Kim

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-03-05 23:06

Casper wrote:
> [...]
>
> Så var det jeg tænkte: Hvorfor ikke bare smide WAN stikket direkte
> ind i Linksys routerens WAN port og så konfiguere routeren og derved
<klip>

På min brors CC forbindelse , sidder modem og router i samme enhed. Hvis du
hiver zyxel'en fra, mangler du pludselig et modem -en funktion linksys'en
ikke har.

Det ville ikke undre mig om du er i samme situation.