Linksys BEFSX41 og webserver
Fra : Lars

Dato : 21-03-05 19:41

Hej.
Jeg er ved at få grå hår. I mit lokale netværk kan jeg komme til min
webserver, men lige så snart jeg skal ud over min router går det galt. Jeg
har forsøgt mange forskellige opsætninger, men jeg kan ikke få det til at
virke. Jeg har fast IP adresse på wan siden, og fast IP adresse på lan
siden
hvor webserveren sidder. Nu håber jeg at i vil hjælpe mig.
Mvh Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-05 22:00

"Lars" <lars@invalid.dk> wrote:

> [...]
>virke. Jeg har fast IP adresse på wan siden, og fast IP adresse på lan
>siden hvor webserveren sidder. Nu håber jeg at i vil hjælpe mig.

Din bredbåndsrouter gør at dine lokale computere ikke kan 'ses' ude fra
internettet - Du skal derfor ind i routerens opsætning for at definere
en 'Virtuel Server' der sender trafik til WAN-sidens port 80 videre til
den lokale webserver's port 80...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Lars

Dato : 21-03-05 22:40

> [...]
> internettet - Du skal derfor ind i routerens opsætning for at definere
> en 'Virtuel Server' der sender trafik til WAN-sidens port 80 videre til

Jeg har i routeren sat ext.port 80 til forwarding til 192.168.1.102 som er
er min webserver.
Jeg kan ikke se hvor jeg ellers skal sætte det op henne.
Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-05 22:53

"Lars" <lars@invalid.dk> wrote:

>Jeg har i routeren sat ext.port 80 til forwarding til 192.168.1.102 som er
>er min webserver.

Det lyder umiddelbart korrekt...

Næste mulighed er så at webserveren er opsat til kun at acceptere
forbindelser fra lokalnettet, men ikke forbindelser fra internettet.

Check webserver opsætningen - og check webserverens logfiler...

Hvis webserveren er opsat korrekt - og der ikke er meddelser i
logfilerne om fejlende forbindelser udefra - så må det alligevel være
routeropsætningen der er forkert....

<mlr>

Fra : Lars

Dato : 21-03-05 23:07

> [...]
>
> Hvis webserveren er opsat korrekt - og der ikke er meddelser i
> logfilerne om fejlende forbindelser udefra - så må det alligevel være

Jeg takker for nu,og i morgen vil jeg se på min Apache server hvordan den
ser ud.
Lars

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-03-05 23:08

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Hvis webserveren er opsat korrekt - og der ikke er meddelser i
> logfilerne om fejlende forbindelser udefra - så må det alligevel være

Routeren er både router og firewall. Der skal derfor åbnes for por 80
samtidig med at den skal port-viderestilles.

/A

Fra : Lars

Dato : 22-03-05 09:44

> Routeren er både router og firewall. Der skal derfor åbnes for por 80
> samtidig med at den skal port-viderestilles.
>
> /A
Nu har jeg sat min gamle router på ,BEFSR41, og så virker det hele.
Den nye skulle ellers være sat op så det kunne virke, men der er nok et
eller andet jeg har overset.
Lars