Webspeed og trådløst netværk
Fra : philip

Dato : 21-03-05 08:02

Jeg forsøgte at hjælpe en ven med opsætning af hans netværk. Han har fået
Webspeed og det fugerer fint tilsluttet direkte til den ene computer. Når
jeg opsætter et lokalt netværk med en Netgear Trådløs Router 54 mbit, kan de
to computere godt se hinanden, men ikke give hinanden adgang og der er ikke
hul igennem til internettet. Fil og udskriftsdeling er aktiveret. Og diverse
stik skulle også være rigtigt forbundet.

Nogle ideer til fejlsøgning?

Mvh Philip

Fra : Calle.

Dato : 21-03-05 08:39

philip wrote:
> [...]
> hinanden adgang og der er ikke hul igennem til internettet. Fil og
> udskriftsdeling er aktiveret. Og diverse stik skulle også være

firewall
--
Calle.

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 21-03-05 08:39

On Mon, 21 Mar 2005 08:01:39 +0100, "philip" <phpe@privat.dk> wrote:

> [...]
>hul igennem til internettet. Fil og udskriftsdeling er aktiveret. Og diverse
>stik skulle også være rigtigt forbundet.

Formentlig har i 'glemt' at binde webspeed abonnementet op på
routerens MAC-adresse...

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 19:26

Den 21/03-2005 klokken 08:38, skrev
Madhatter@dk.invalid
i <0dus31petavocmp6hkclbqunfjn5n56bv7@4ax.com>:

> Formentlig har i 'glemt' at binde webspeed abonnementet op på routerens
> MAC-adresse...

Ja, Webspeed har registreret MAC adressen fra den PC, der har været
forbundet direkte.
Den hurtigste løsning er, at 'klone' mac adressen fra PC'en over i
routeren.
Dette kan man i de fleste routere.

Alternativet er, at gå igennem opsætningsproceduren på Webspeed's
hjemmeside én gang til. (Husker ikke lige adressen, men den står i
vejledningen til Webspeed).
Her kommer den så og fortæller, at der fejlagtigt er 2 enheder tilsluttet.
Sidst jeg prøvede dette, viste den dog kun ét mystisk PC navn. Dette bad
jeg den slette, og efter få minutter kom det rigtige navn, og alt kørte.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : philip

Dato : 21-03-05 20:58

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sidst jeg prøvede dette, viste den dog kun ét mystisk PC navn. Dette bad
> jeg den slette, og efter få minutter kom det rigtige navn, og alt kørte.

Tak for hjælpen.
Jeg vil forsøge at hjælpe ham igen.

Philip

Fra : MVP

Dato : 23-03-05 08:43

Den skulle gerne redirecte til TDC's aktiveringssite af sig selv.
Gør den ikke det, er problemet et andet...

/Mads