Får ikke tildelt ip-adresse
Fra : Jakob S?rensen

Dato : 21-03-05 00:14

Hej

Jeg har en Linksys WRT54GS med nyeste firmware. Den fungerer som
DHCP-server, og sædvanligvis er der ikke problemer.
Nu skal jeg have endnu en pc trådløst på, men den får ike tildelt
nogen ip-adresse. Den får forbindelse til routeren, og fra routeren,
kan jeg også se netkortets mac-adresse. Men maskinen får timeout, når
den skal forny ip-adressen.

Jeg har forsøgt med at reparere, med Ipconfig /release og /renew (men
det gør reparationen jo også), med SSID broadcast til og fra, med og
uden kryptering med og uden mac-filter, men den får stadig
autokonfigureret ip'en til 169.x.x.x.

Jeg har kigget efter pdateringer til drivere, jeg har kørt en sfc
/scannow og en reset på winsock.

Er der nogen, der har forslag til, hvad jeg kan gøre?

mvh.
Jakob

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 21-03-05 08:30

On 20 Mar 2005 15:14:29 -0800, jakob.sorensen@gmail.com (Jakob
S?rensen) wrote:

> [...]
>nogen ip-adresse. Den får forbindelse til routeren, og fra routeren,
>kan jeg også se netkortets mac-adresse. Men maskinen får timeout, når

Når DHCP-serveren fungerer med de andre maskiner er det ikke her
problemet ligger...

Altså må det være opsætningen af den trådløse forbindelse - og den
slags kan altså også drille som ind i h.....

Start med så simpel opsætning som muligt - dvs helt åbent system uden
kryptering, MAC-filter etc. Og når det fungerer, lægger du efterhånden
sikkerhedsfunktionerne på...

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 21-03-05 08:34

Jakob S?rensen wrote:
> [...]
> /scannow og en reset på winsock.
>
> Er der nogen, der har forslag til, hvad jeg kan gøre?

Flyttet til dk.edb.netvaerk.traadløst. Beklager fejl-post.