Nedluk af en anden netværkspc
Fra : Lars Smedegaard

Dato : 20-03-05 16:31

Hej Gruppe !

I mit netværk kan jeg have brug for at "fjernnedlukke" andre PC´ere
uden at skulle "lette" mig fra sofaen; og tænkte om dette kunne klares
via en kommandoprompt ?

System - Pc1 (win98) forbundet via kabel, PC2 (XP pro) via kabel, og
Bærbar (XP Home) via trådløst. Altsammen via en Linksys WRT54G
router.

Forslag modtages gerne

/Lars

Fra : TS

Dato : 21-03-05 10:59

"Lars Smedegaard (slet WKYVE)" <smedegaard@WKYVEmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> System - Pc1 (win98) forbundet via kabel, PC2 (XP pro) via kabel, og
> Bærbar (XP Home) via trådløst. Altsammen via en Linksys WRT54G

Hej
Prøv i prompten at skrive shutdown /?
TS

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 21-03-05 11:15

Lars Smedegaard (slet WKYVE) wrote:
> [...]
>
> System - Pc1 (win98) forbundet via kabel, PC2 (XP pro) via kabel, og
> Bærbar (XP Home) via trådløst. Altsammen via en Linksys WRT54G

Se tråden "Trådløs tænd og sluk af pc" fra 6/3 i gruppen
dk.edb.netværk.trådløst.

mvh. Jakob

Fra : Jesper Brock

Dato : 22-03-05 12:01

"Lars Smedegaard (slet WKYVE)" <smedegaard@WKYVEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11113328550.534321730109298@dtext.news.tele.dk...
> I mit netværk kan jeg have brug for at "fjernnedlukke" andre PC´ere
> uden at skulle "lette" mig fra sofaen; og tænkte om dette kunne klares
> via en kommandoprompt ?

Ellers kan det i hvert fald klares via realvnc - et lille smart (og
_gratis_) fjernstyringsprogram, der tillader dig at tage kontrol over en
anden pc.

Jeg bruger det selv, når jeg skal lave ændringer i min videoserver, der
for
længe siden har mistet mus og tastatur.... nu kører de dagligdags rutiner
via fjernbetjeningen og større ændringer sker som sagt via realvnc, som
simpelthen kopierer maskinens skærmbillede over på din hovedmaskine... så
kan du bare lukke maskinen normalt i realvnc's skærmbillede.

Se www.realvnc.com

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Jura- og musiknørd
www.flashlight-gruppen.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lars Smedegaard

Dato : 25-03-05 20:18

Jesper Brock <jesper.brock@[KILL_SPAM]mail.dk> skrev:

>"Lars Smedegaard (slet WKYVE)"
> [...]

Hej Jesper

Tak for fiffet - det er et kanon program - lige hvad jeg kan
bruge ! Det skal jeg nok få stor glæde af

/Lars