/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Nettet falder ud .... hjææælp
Fra : Peter


Dato : 20-03-05 11:21

Hejsa
Vi har et stort problem her i huset med vores net, det falder med jævne
mellemrum ud, .... nok ca en til to gange om dagen.
Vi kan bare slukke for strømmen en 5 minutters tid, og så er vi på igen.
Vi har 3 computere koblet op på en linksys WRT 54 G , .... den har firmware
version : v2.02.7
Vi har prøvet at ringe til tdc (vores ISP), og de siger de ikke kan komme
længere ind, end som til en firewall, Vi har "firewall protection" disablet
i routeren, sååååå mon ikke det er routeren der driller.
Er her en der kan hjælpe mig ?
Hvad kan der være galt ??
Skal jeg måske ned med routeren til reparation, eller har du evt et andet
forslag ?
Jeg har læst noget med at der findes en anden firmware til den, men der var
vist noget med at der skulle betales for den
Og det burde vel ikke være nødvendigt med den firmware, ... eller ?

Mvh
PeterM

 
 
Peter (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-03-05 12:00

Hej igen
Vil lige tilføje at vi kun for tiden bruger den som hub, og har ingen
computere koblet på trådløst, men skal med tiden have koblet et par
maskiner koblet på på 1 sal.


> Hejsa
> Vi har et stort problem her i huset med vores net, det falder med jævne
> mellemrum ud, .... nok ca en til to gange om dagen.
> Vi kan bare slukke for strømmen en 5 minutters tid, og så er vi på igen.
> Vi har 3 computere koblet op på en linksys WRT 54 G , .... den har firmware
> version : v2.02.7
> Vi har prøvet at ringe til tdc (vores ISP), og de siger de ikke kan komme
> længere ind, end som til en firewall, Vi har "firewall protection" disablet
> i routeren, sååååå mon ikke det er routeren der driller.
> Er her en der kan hjælpe mig ?
> Hvad kan der være galt ??
> Skal jeg måske ned med routeren til reparation, eller har du evt et andet
> forslag ?
> Jeg har læst noget med at der findes en anden firmware til den, men der var
> vist noget med at der skulle betales for den
> Og det burde vel ikke være nødvendigt med den firmware, ... eller ?
>
> Mvh
> PeterM

Madhatter@dk.invalid (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Madhatter@dk.invalid


Dato : 20-03-05 12:22

On Sun, 20 Mar 2005 11:21:12 +0100, Peter <lpm@it.dk> wrote:

>Vi har et stort problem her i huset med vores net, det falder med jævne
>mellemrum ud, .... nok ca en til to gange om dagen.

'Nettet falder ud' er lidt uspecifikt - Det kan f.eks være routeren
der 'går ned'. Men det kan også være så simpelt at den bare lukker
forbindelsen efter en vis periode med in-aktivitet. Eller måske er der
problemer med TDC's kabelføring / netværk.....

Prøv derfor at beskrive lidt nøjere hvad der sker:

Hvad fortæller f.eks IPCONFIG /ALL kørt på en kommandolinie når nettet
falder ud ??

Kan I komme i kontakt med routeren når nettet er nede - dvs kan komme
ind i routerens opsætning ? Kan routeren 'pinges' ?

Hvis i kan komme ind i routeren, hvad fortæller dens 'status sider' så

>Vi har prøvet at ringe til tdc (vores ISP), og de siger de ikke kan komme
>længere ind, end som til en firewall, Vi har "firewall protection" disablet
>i routeren, sååååå mon ikke det er routeren der driller.

Det taler imod problemer på TDC's side - men 100 % kan man ikke være.

Den firewall TDC kan 'se' er WAN-siden af jeres router - og længere
skal de ikke kunne se...

>Skal jeg måske ned med routeren til reparation, eller har du evt et andet
>forslag ?

Vent lige med det til vi har lokaliseret problemet....



Kim Ludvigsen (20-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 20-03-05 12:44

Den 20-03-05 11.21 skrev Peter følgende:

> Vi har et stort problem her i huset med vores net, det falder med jævne
> mellemrum ud, .... nok ca en til to gange om dagen.
> Vi kan bare slukke for strømmen en 5 minutters tid, og så er vi på igen.

Tjek, om problemet kan være det samme som beskrevet i denne tråd:
news:421f159d$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
Der er et par løsningsforslag i tråden: TDC mener, at et skift til et
erhvervsabonnement vil hjælpe, mens Thomas G. Madsen (indtil nu) er
blevet hjulpet med et routerskift.

Bemærk, at vi er flere, der har oplevet problemet og med mange
forskellige routere - det er derfor, jeg har indsat "indtil nu" i
ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.
http://kimludvigsen.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste