Accespoint på bestående router?
Fra : M.Laudrup

Dato : 19-03-05 10:28

Hej

Har en speedstream router + ekstra switch fra mit arbejde.
Nu vil jeg gerne have et trådløst netværk.
Kan jeg bare købe et accespont og smide på en ledig på på switchen?
Eller kræves der andet?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-05 10:38

M.Laudrup <krollebolle@invalid.invalid> wrote:

>Har en speedstream router + ekstra switch fra mit arbejde.
>Nu vil jeg gerne have et trådløst netværk.
>Kan jeg bare købe et accespont og smide på en ledig på på switchen?

Det kan du godt...

Men jeg vil anbefale at du udskifter din Speedstream til en
bredbåndsrouter med indbygget trådløst access point - Prisen er stort
set den samme, du undgår en ekstra kasse med endnu en irriterende
strømforsyning, og selve netværksopsætningen er enklere når man kun skal
'rode' eet sted....

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : M.Laudrup

Dato : 19-03-05 11:35

Hej

Desværre ikke en option da den er specialkonfigureret til mit arbejde.

Hvad kabel skal jeg bruge mellem routeren og switchen?

On Sat, 19 Mar 2005 10:37:32 +0100, Michael Rasmussen
<mic@No_Spamdou.dk> wrote:

>Men jeg vil anbefale at du udskifter din Speedstream

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-03-05 12:38

M.Laudrup <krollebolle@invalid.invalid> wrote:

>Desværre ikke en option da den er specialkonfigureret til mit arbejde.

I så fald skal du være meget omhyggelig med opsætningen af AP'et...

Du bliver nok ikke populær hvis nogen hacker sig ind i firmaets netværk
gennem din trådløse forbindelse

>Hvad kabel skal jeg bruge mellem routeren og switchen?

Principielt skal du bruge et krydset kabel - Men moderne hardware er i
reglen fløjtende ligeglade....

<mlr>

Fra : M.Laudrup

Dato : 19-03-05 12:51