Dickless via PXE/DHCP/TFTP
Fra : Martin Bentzen

Dato : 17-03-05 09:36

Hej,

Jeg sidder og roder med en computer, som jeg vil lave om til tynd
klient. Jeg bruger Thinstation (Linux). Jeg bruger en W2K server til
at administrere DHCP og TFTP, og en W2003 Terminal Server. Det virker
fint når jeg booter via Floppy, hvorefter imaget hentes via DHCP/TFTP.

Men jeg vil gerne lave klienten helt diskløs, og vil gerne udnytte
muligheden for PXE-boot fra klienten. Når jeg booter min maskine, som
har et integreret Intel netkort, og sørger for at den booter fra
netværk, søger den efter DHCP-server, og finder den! Herefter skal den
gerne have mit image. Jeg har i DHCP angivet både TFTP server (066) og
Image navn (067).

Her er det så at jeg går lidt i stå. På min klient får jeg fejlen:
PXE-E79: NBP is too big to fit in free base mamory
PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM
Imaget er på 6MB.

Hvad gør jeg ? (Håber ovenstående er forståeligt...)

Venlig hilsen
Martin Bentzen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-05 09:49

news@bentzen.dk (Martin Bentzen) crashed Echelon writing

> [...]
> PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM
> Imaget er på 6MB.
>
> Hvad gør jeg ? (Håber ovenstående er forståeligt...)

Noget googlish siger du måske prøver at hente kernel istedet for boot
loaderen?

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-05 09:54

news@bentzen.dk (Martin Bentzen) wrote:

> [...]
>netværk, søger den efter DHCP-server, og finder den! Herefter skal den
>gerne have mit image. Jeg har i DHCP angivet både TFTP server (066) og

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du foretager dig - Du bruger vel
PXELinux til at boot'e linux fra serveren ?!?!

Gennemlæs al dokumentation omking PXELinux og SYSLinux som du finder
her:

http://syslinux.zytor.com/index.php

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : Martin Bentzen

Dato : 18-03-05 13:27

Michael Rasmussen <mic@No_Spamdou.dk> wrote in message >

> Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du foretager dig - Du bruger vel
> PXELinux til at boot'e linux fra serveren ?!?!

Nej - jeg bruger ingen ting på klienten. Jeg har ingen harddisk i, og
via Bios er den sat op til at boote via Network. Den søger også efter
en DHCP server, og finder den, og fejler herefter da imaget er for
stort.

Hilsen
Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 13:46

> [...]
>via Bios er den sat op til at boote via Network. Den søger også efter
>en DHCP server, og finder den, og fejler herefter da imaget er for

Hvad er det helt præcis for et image du henter - og hvor er det helt
præcis du tror du henter det ???

Det lyder som om du forsøger at hente en linus kernel direkte - Det går
bare ikke. Det skal nødvendigvis gøres via en boot loader som f.eks
PXELINUX....

Men fortæl nøjagtigt hvad du har gjort, dvs

Opsætningen af din DHCP-server.

Hvilken TFTP server du bruger...

Hvor du har placeret din 'tftpboot' folder og hvad der er placeret i
den.

Og meget gerne en udskrift af eventuelle konfigurations filer i
tftpboot...

Så skal vi nok prøve at hjælpe dig igennem....

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan