Ingen downstream komprimering (DIVA T/A)
Fra : Thorkild Møller Bert~

Dato : 27-05-01 20:07

Hej
Jeg sidder med en Windows 2000 maskine og kan ikke få komprimering på
downstream trafikken til at virke på et Diva T/A ISDN Modem.

I dial-up status vinduet kan jeg se at komprimeringen på det jeg sender
er OK, mens komprimeringen på det jeg modtager er 0%. Status vinduet
fortæller
mig desuden følgende :
Compression - MPPC
PPP multilink framing - on

Modemet er indstillet til PPP.
Opkaldsprofilen er sat til PPP 64k.

Ved FTP upload af en letkomprimerbar fil (fyldt med '*') får jeg en meget
høj hastighed, der indikerer at komprimeringen virker ved upload, ved
download af samme fil er hastigheden ca. 7,5 KB/s, altså ingen komprimering
ved download.

Jeg ønsker ikke at bruge hardware komprimeringen i modemet, men derimod
software komprimering i Windows 2000.

Jeg har ikke brugt Windows 2000 før, og har sikkert overset en eller anden
indstilling.

Har I nogle ideer der kan hjælpe mig videre til at få komprimering i begge
retninger?

Firmware: 2.5.0
Udbyder: TeleDk

På forhånd tak.