NY GRUPPE: dk.teknik.telefoni.ip
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 15-03-05 21:28

Hermed annonceres styregruppens godkendelse af nedenstående gruppe.
TDC vil blive anmodet om at oprette gruppen snarest muligt.

1. Gruppenavn:
dk.teknik.telefoni.ip

2. Beskrivelse:
Diskussion om IP-telefoni

3. Fundats:
Gruppens formål er diskussion om IP-telefoni. Eksempler på emner, der
kan diskuteres i gruppen er:

* Udbydere af IP-telefoni.
* Software og udstyr.
* opsætning og installation.
* Forskelle mellem P2p, VoIP osv.

Yderligere diskussion omkring P2P ud over forskelle og sammenligninger
hører ikke hjemme i denne gruppe.

Indlæg der ikke er relateret til IP-telefoni henvises til korrekt
gruppe for emnet.

Udbydere af IP-telefoni og handlende med software/hardware til
IP-telefoni er velkomne til at deltage i gruppen, men gruppen må ikke
bruges som reklamesøjle. Opslag om nye varer, prisfald eller andre
salgsoplysninger er ikke velset.

4. Begrundelse:
Det kan være svært at finde den rigtige gruppe til et spørgsmål
vedrørende IP telefoni i dagens dk.*-hierarki. Nogle spørgsmål er bedst
placeret under dk.teknik.telefoni og nogle bedst under dk.edb.netvaerk
eller dk.edb.internet. Med en samlet gruppe til disse spørgsmål er
spørgeren bedre sikret for en givende diskusion om emnet.

Eksisterende trafik:
Da denne OTD blev oprettet lavede jeg en mini statestik hvor det kunne
konstateres at ud af de 20 sidste emner på dk.teknik.telefoni
omhandlede de 8 IP telefoni.
Nu har jeg lavet nogle Google søgninger på indlæg fra Februar måned:

http://www.google.dk/groups?q=ip+group:dk.teknik.telefoni&hl=da&lr=&as_d
rrb=b&as_mind=1&as_minm=2&as_miny=2005&as_maxd=28&as_maxm=2&as_maxy=2005
&start=20&sa=N

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&as_drrb=b&q=%22ip-telefoni%22+grou
p%3Adk.edb.netvaerk&btnG=S%C3%B8g&as_miny=2005&as_minm=2&as_mind=1&as_ma
xy=2005&as_maxm=2&as_maxd=28

http://www.google.dk/groups?hl=da&lr=&as_drrb=b&q=%22ip-telefoni%22+grou
p%3Adk.edb.internet.udbydere&btnG=S%C3%B8g&as_miny=2005&as_minm=2&as_min
d=1&as_maxy=2005&as_maxm=2&as_maxd=28

Det kan tydelig ses at dk.teknik.telefoni er den gruppe IP-telefoni
bliver diskuteret mest i.

Forslag til navn:
dk.teknik.telefoni.ip

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagsstiller:
Kristian Ørmen Pedersen - koep (at) koep.net

Denne annoncering er underskrevet med min egen personlige PGP nøgle,
som kan findes på alle nøgle-servere i verden (fx. www.pgp.dk).

Alt, der er officielt fra styregruppen, underskrives med det
pågældende medlems personlige nøgle, eller gruppens fælles nøgle. Alt
der ikke er PGP underskrevet, kan betragtes som personlige holdninger.

Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/