Opsætning af WinME til printer/printerserv~
Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 13-03-05 17:10

Jeg har problem med min ene PC der kører med WinME, som jeg ikke kan
få til at installerer en printer, der er koblet på en serverboks. De
øvrige kører WinXP, og her er der ingen problemer.

Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan jeg installerer denne printer
(med ip-adressen 192.168.1.50) Hver gang forsøger at åbne en port får
jeg kun muligheden for at vælge mellem LTP1 til LTP9. Jeg kan ikke
gennemskue, hvordan jeg får lavet en TCP/IP port. Hvordan gøres det?

Med venlig hilsen
Søren Bo R. Henriksen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-03-05 18:32

Søren Bo R. Henriksen <newsreader_6270@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg kun muligheden for at vælge mellem LTP1 til LTP9. Jeg kan ikke
> gennemskue, hvordan jeg får lavet en TCP/IP port. Hvordan gøres det?

Jeg har en printserver (med parallelkabelforbindelse til en printer) i
min router som jeg kan skrive ud til fra WinMe. Der skulle først
installeres et stykke "client" software (Print Server Moniror) fra
installations CDen til print serveren i WinMe.

Når det var installeret, kunne denne client vælges i "Udskriv til
følgende port" drop-down boksen i "Detaljer" under egenskaberne til
printeren i Indstillinger. Jeg kunne så trykke på en knap forneden i
kontrolpanelet der hedder Portindstillinger. Der kunne jeg bl.a vælge
ip-adressen. Ved siden af den knap er der endnu en knap, der hedder
Spool-indstillinger hvor man kan lege med flere indstillinger.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 13-03-05 20:17

On Sun, 13 Mar 2005 18:32:02 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote in <1gtdjtt.1nun1tuln0334N%hlexa@hotmail.com>:
> [...]
>installeres et stykke "client" software (Print Server Moniror) fra
>installations CDen til print serveren i WinMe.

Nu er problemet at CD'en er en af de her "genoprettelses"-CD'er, og
jeg kan ikke finde noget der ligner dette. - Det er en bærbar fra
Toshiba.

Kan jeg finde filer andre steder, fx på nettet?

Med venlig hilsen
Søren Bo R. Henriksen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-03-05 22:12

> [...]

> Toshiba.
>
> Kan jeg finde filer andre steder, fx på nettet?

Det kommer helt an på hvad det er for en serverboks, som din printer er
koblet på. Min redegørelse tager udgangspunkt i at jeg bruger en
printserver. Den CD jeg nævner kom med printserveren, ikke med WinMe.

Muligvis skal du ikke bruge en client. Hvor har du ip-adressen fra?
Måske skal du bruge knappen "Tilføj port" ved siden af drop-down boksen,
sætte en bullit i Netværk og så "Gennemse..." for at finde
printerporten?

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 14-03-05 00:07

On Sun, 13 Mar 2005 22:12:19 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote in <1gtdtu1.wcqo9f1kduqnqN%hlexa@hotmail.com>:

>Det kommer helt an på hvad det er for en serverboks, som din printer er
>koblet på. Min redegørelse tager udgangspunkt i at jeg bruger en
>printserver. Den CD jeg nævner kom med printserveren, ikke med WinMe.

Okay, - det hjalp - og nu virker det. Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Søren Bo R. Henriksen