DOS packet driver til dos boks i XP?
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-03-05 09:04

I forbindelse med at få aftestet noget gammelt DOS-software, ville det
være en lettelse hvis der var en netværks "packet driver" som
fungerede i en XP dosboks så man ikke behøver boote til DOS.

Er der nogen der har set et sådant monstrum? Søgninger giver primært
henvisninger til downloadsider af XP drivere sammen med packet drivere

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 13-03-05 09:46

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Er der nogen der har set et sådant monstrum? Søgninger giver primært
> henvisninger til downloadsider af XP drivere sammen med packet drivere

Måske <URL:http://www.danlan.com/>?

Eller VMWare?

Knus
Regnar
--
Månedens morsomme bugs:
http://www.columbia.edu/~alan/igmp/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-03-05 18:04

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har set et sådant monstrum? Søgninger giver primært
> henvisninger til downloadsider af XP drivere sammen med packet drivere

The Crynwr packet drivers til PC/MS DOS klare Network Access Layer
forbindelse mellem IP og netkort.

De findes gamle netkort. Men så vidt jeg husker, følger kildekoden til
de forskellige drivers med.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-03-05 19:23

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> The Crynwr packet drivers til PC/MS DOS klare Network Access Layer
> forbindelse mellem IP og netkort.

Jeg kender godt disse, og har brugt dem med forskkelige netkort
igennem tiden, men jeg ville gerne have en der kunne snakke med XP's
netværkslag og ikke forlangte eneretten til netkortet. Det lader til
at den eneste af slagsen er NDIS3PKT som koster penge jeg ikke vil
bruge på et lille hobbyprojekt.

Det kunne selvfølgelig være det kunne køre under QEMU istedet - det må
jeg lige teste - den bruger et NE200 kort.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/