xp og win2k3-server på samme maskine med g~
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 10:53

Jeg har brug for at afprøve et win2k3-server miljø hjemme ved mig selv. Jeg
har imidlertid kun 2 pc'ere til rådighed. PC1 bruges primært af konen til
kontorarbejde - men ikke hver aften. PC2 er min bærbar, som skal spille
max - hver dag :)

PC1:
HD1 (IDE-0) har 2 partitioner: ét systemdrev - winxppro sp2 (c-drev ntfs
primær partition) og et lagerdrev (d-drev ntfs logisk drev)
HD2 (IDE-1) e-drev er blot en stor disk ntfs med 120 GB til div. data.

Jeg spørger nu, om der er problemer forbundet med følgende på PC1:
At tage et ghost-billede af c-drevet (XPPRO) og lægge det på e-drevet.
Derefter installere win2k3-server på c-drevet og afprøve diverse muligheder
i dette miljø.

Når jeg er færdig med at lege/afprøve win2k3-server tage et billede af
win2k3-drevet og lægge i en anden mappe på e-drevet - og lægge
xppro-billedet tilbage igen. På den måde kan jeg afprøve win2k3-server - og
på mindre end 10 min. have en xppro maskine klar igen

Jeg frygter, der kan blive problemer med den anden partition på HD1 og også
HD2 - jeg ved ikke om win2k3-server laver et eller andet fik-um-dik med
disse?

håber spørgsmålet er forstået - ellers uddybes gerne!

På forhånd tak...
--
Kh. John Quist

Fra : Nicolai

Dato : 12-03-05 11:40

> håber spørgsmålet er forstået - ellers uddybes gerne!

Overvej VMware - det bruger jeg her i stor stil. Verdensklasse...

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 12:11

> Overvej VMware - det bruger jeg her i stor stil. Verdensklasse...

Hej Nicolai.

Tak for svaret, men ved du om ovenstående kan lave balade?

Kh. John

P.S. Kræver dit bud ikke, at Linux installeres som styresystem?

Fra : Nicolai

Dato : 12-03-05 18:56

> Hej Nicolai.
>
> Tak for svaret, men ved du om ovenstående kan lave balade?

Det er et stylle software du installerer og derefter kører du diverse maskine
virtuelt i den software. Har aldrig givet mig problemer.

> P.S. Kræver dit bud ikke, at Linux installeres som styresystem?

Slet ikke :) VMWare kører på enhver windows svjv (af de nyere)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-03-05 14:30

"John Quist" <johnsnabelaquist.dk> skrev

> [...]
> At tage et ghost-billede af c-drevet (XPPRO) og lægge det på e-drevet.
> Derefter installere win2k3-server på c-drevet og afprøve diverse

Det burder der ikke være nogle problemer i, dit image overskriver alt.

> Jeg frygter, der kan blive problemer med den anden partition på HD1 og
også
> HD2 - jeg ved ikke om win2k3-server laver et eller andet fik-um-dik med
> disse?

Jeg har ikke selv prøvet w2k3 men hvorfor installerer du det ikke bare på
din anden harddisk?

XP laver automatisk en bootmanager, når du installere en anden windows ver.
Det har fungeret fint her..

Claus