Router som låser....
Fra : Homer

Dato : 12-03-05 10:20

Hej.

Jeg har en Zyxel Zywall 1 router som har kørt fint i nogen år nu og bruger
den som "Master" (den der tilslutter til nettet).
Jeg har så tilsluttet en D-Link DI-624+ (AirPlus G+) i en af Zywalls porte
så jeg kan bruge den trådløse del til nedeunder. DHCP er slået fra og WAN
indgangen er ikke brugt på den så den virker bare som en switch + trådløs.
Det er Zywallen som giver IP adresser ud til netværket og alt virker fint,
næsten.
Engang imellem så låser Zywallen sig på den måde at nettet ikke virker og at
jeg ikke kan få kontakt til Zywallens grafisk bruger interface, men jeg kan
f.eks. sagtens få kontakt til den anden router (D-Link) eller anden pc på
netværket som begge er tilsluttet gennem Zywallen.
Jeg tror så at siden der stadig er forbindelse internt imellem, så låser
Zywallen for netadgang og adgang til den selv som en sikkerhed af en eller
anden art, som om den måske tror at der er kommet en attack og derfor gør
det (siden LAN stadig er aktiv men ikke WAN).
Det eneste jeg kan se på loggen i routeren efter jeg må slukke den for at
den virker helt, er denne besked "Unsupported/out-of-order ICMP:
ICMP(type:11, code:0) - 192.168.x.Dlink / 192.168.x.Zywall - ACCESS BLOCK"
som kommer hver 30 sekund.
Nogen der ved hvad det er og kan dette mon være problemet?
Eller nogen der har den mindste idé om hvad det kan være ?

MVH
Homer