Problem med XP sp2
Fra : Hanus S. Midjord

Dato : 11-03-05 13:46

Hej, har prøvet andre steder uden held, så nu prøver jeg her.

Jeg har en winXP SP1 som printer ud til en printer delt på en SUSE
maskine, SUSE'en kører med LPD . Dette fungerer glimrende, og har gjort
det i lang tid.
Så fik XP-maskinen SP2 installeret, og nu går det ikke så nemt mere. Der
kan gå op til 7-8min inden udskrifterne kommer ud.
Hvis jeg kører en "netstat -an" på XP kan jeg se en hel masse
forbindelser(100-150) til servermaskinen på port 139 som alle får status
TIME_WAIT.
Sådan står maskinen og hænger, i nogle minutter til udskriften kommer
ud. Det samme sker hvis jeg højreklikker på printerikonet og vælger
egenskaber. Så går der også nogle minutter før jeg adgang til
printerdriveren.
Jeg har oplevet samme problem med XP-maskiner som er blevet opdateret
til SP2. Det er ikke kun når det er en Linuxmaskine der fungerer som
printserver. Jeg har også et tilfælde hvor printserveren er en Win98.

For en god ordens skyld, så kan jeg hverken finde vira eller spyware på
de problematiske maskiner.

Nogen der har et forslag, eller kan give et fingerpeg til hvor jeg kan
spørge eller finde løsningen?

Mvh
Hanus S. Midjord

Fra : Klaus Larsen

Dato : 11-03-05 14:09

> Nogen der har et forslag, eller kan give et fingerpeg til hvor jeg kan
> spørge eller finde løsningen?
>
> Mvh
> Hanus S. Midjord

Hejsa

Måske denne google tråd kan hjælpe eller give et hint i retning af hvad
du skal søge efter:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=30QOe-3Oj-17%40gated-at.bofh.it&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dprint%2Bproblem%2Blinux%2Bwindows%2Bxp%2Bsp2%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3D30QOe-3Oj-17%2540gated-at.bofh.it%26rnum%3D1

vh

Klaus

Fra : Hanus S. Midjord

Dato : 15-03-05 08:42