XP og arbejdsgrupper
Fra : 5580

Dato : 10-03-05 23:14

Hej
Håber det er det rigtige forum.

Vi har på vores skole faste ipadresser til hver PC og vi har 2 XP-pro
maskiner der har en arbejdsgruppe der hedder PAED og resten arbejder under
ANDRE.

Jeg troede ikke at man på arbejdsgruppen ANDRE kunne se filer og mapper
fra
PAED-gruppen. Men det kan man, hvad har jeg gjort galt.
På forhånd tak
Karl

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-03-05 23:52

On Thu, 10 Mar 2005 23:13:41 +0100, "5580" <kkbox3176@post3.tele.dk>
wrote:

> [...]
>fra
>PAED-gruppen. Men det kan man, hvad har jeg gjort galt.
Intet, sådan er det. Arbejdsgrupper har intet med sikkerhed at gøre,
det er kun til visuel presentation.
Et løsningsforslag kunne være.
Da der jo nok er tale om mere end et par PCer så du/i kan vælge at
køre AD og så lave rettigheder til/på mapperne.
Oprette alle brugerne i ADet, lægge dem i forskellige grupper og så
give grupperne rettighed til de mapper som de skal kunne tilgå.

/Hans