Hurtigst ? USB2 eller firewire ?
Fra : JF

Dato : 10-03-05 19:37

Hej gruppe.

Er der nogen der ved lidt om det, altså hvad er hurtigst USB2 eller Firewire
?

JF

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-03-05 20:07

> Er der nogen der ved lidt om det, altså hvad er hurtigst USB2 eller
> Firewire

"Nej, det er de ikke..."

Populært sagt:
USB2 er hurtigst til mange små filer
FireWire er hurtigst til store filer

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-05 20:33

"JF" <jof@sol.dk> wrote:

>Er der nogen der ved lidt om det, altså hvad er hurtigst USB2 eller Firewire

Målt i 'rå' hastighed er USB2 hurtigst, men en betydelig del af
båndbredden i USB går til 'protocol overhead' så i praksis er Firewire
hurtigst.

Det er også hvad HdTach fortæller herhjemme...

Men skal du i byen efter en extern harddisk vil jeg da foreslå du køber
een med begge muligheder. Dermed kan du stort set tilslutte disken til
alt....

<mlr>

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-03-05 08:05

JF wrote:

> Hej gruppe.
>
> Er der nogen der ved lidt om det, altså hvad er hurtigst USB2 eller Firewire

Ligeledes deles bråndbredden imellem USB-enhederne på samme streng, mens
FW enhederne sidder på hver deres (Lidt samme princip som PATA og SATA
standarderne), dette har selvfølgelig mest betydning når det er flere
enheder der tales om (og at det er USB2 High-speed og ikke USB1/USB2 Low
speed (Tidligere USB1.1), sidst nævnte begrænses af deres egen snitflade)

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark