Netgear WGR 614 router, Jeg kan ikke finde~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-03-05 16:21

Hej NG

Jeg er ved at etablere et netværk, med en Netgear WGR 614 router.

LAN siden virker fint, både kablet, og vireless.
Routeren tildeler PCerne en IP adresse, fil deling virker, printerdeling
virker

Jeg kan ikke pinge routeren, på default adressen 192.168.1.1
Jeg kan ikke tilgå routeren fra web interface.
Jeg kan ikke få kontakt med det kabel modem der er mokket i WAN stikket.
ISP er Galnet.

Med modemet mokket direkte i en PC, er der fin adgang til webben.

Hvad går der galt?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Repzak

Dato : 09-03-05 16:45

> [...]
> ISP er Galnet.
>
> Med modemet mokket direkte i en PC, er der fin adgang til webben.

Hey

Lav en factory reset på den, og prøv så...

umilbat gik det fint med min 634, men tilgengæld er den ustabil som jeg ved
ikke hvad og den låser også serveren nogle gange.. men der virker en reboot

Kasper

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-03-05 17:10

In news:422f1a1a$0$29273$14726298@news.sunsite.dk,
Repzak <repzakGED@hotmail.com> wrote:
> Lav en factory reset på den, og prøv så...

How to do?

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 10-03-05 14:07

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:422f1fd4$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> How to do?

Mellem antennen og WAN-stikket er der et lille hul. Brug en spids
genstand - tryk og hold i ca. 10 sek. Når du slipper foretager routeren
en factory reset.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 09:04

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:422f1455$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan ikke pinge routeren, på default adressen 192.168.1.1

Er default adressen ikke 192.168.0.1 ?

/Mikael

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 10-03-05 14:01

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse
> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
> in
> message news:422f1455$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er default adressen ikke 192.168.0.1 ?

Jo.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-03-05 17:09

In news:myXXd.753$v_3.271@news.get2net.dk,
Vagn K. Kjeldsen <oz6vg@get2netFjErN.dk> wrote:
> "Mikael" <none> skrev i en meddelelse

> Jo.

Hmm.. der er en mærkat i bunden hvor der står default 192.168.1.1

Ligesom de tilsluttede PCer får adresser i 192.168.1.XX

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 08:43

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:42307105$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmm.. der er en mærkat i bunden hvor der står default 192.168.1.1
>
> Ligesom de tilsluttede PCer får adresser i 192.168.1.XX

Underligt - jeg mente ellers, at standard var 192.168.0.1. Der er fem
forskellige versioner af routeren, så måske det kan forklare forskellen. Jeg
har v4, og der er det 192.168.0.1. På evt. at kigge på Netgears hjemmeside,
der kan man bl.a. hente manualer til de forskellige versioner.

/Mikael

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 11-03-05 16:53

> [...]
> hjemmeside,
> der kan man bl.a. hente manualer til de forskellige versioner.

Jeg har også v4. Den har 192.168.0.1.
Har tidligere haft en v2, der havde den samme.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 17-03-05 22:38

Vagn K. Kjeldsen wrote:

> Jeg har også v4. Den har 192.168.0.1.
> Har tidligere haft en v2, der havde den samme.

Det er også korrekt, men med v5 introducerede netgear ny default
ipadresse, nemlig 192.168.1.1

/Kenneth

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 18-03-05 10:29

"Kenneth Johansen" skrev i en meddelelse

> Det er også korrekt, men med v5 introducerede netgear ny default
> ipadresse, nemlig 192.168.1.1

OK - Jeg har ikke kørt med v5.

Vagn K. Kjeldsen.