Backupdisk på lille netværk
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 09-03-05 10:49

Jeg har en ekstern harddisk som vha Firewire er tilsluttet min server.

Serveren & de 2 klienter bruger disken som backupenhed, da den er shared.

Desværre larmer disken mere end alle 3 PC'er tilsammen, så jeg vil kun tænde
den når det er nødvendigt.

Desværre mister jeg opsætningen af disken som shared hver gang den slukkes,
og skal så starte forfra.

Jeg kører XP pro, m. SP2 på alle 3 maskiner.

Hva' ska' jeg gøre ?

--
Jan Selchau-Hansen
Man har et standpunkt, til man tager et nyt.

Fra : Søren Blom

Dato : 09-03-05 16:33

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev
> [...]
> slukkes, og skal så starte forfra.
> Jeg kører XP pro, m. SP2 på alle 3 maskiner.

Tænk kreativt. Et skud i tågen............

Grunden til at din eksterne disk larmer, tror du ikke det er fordi den står
på et underlag som gør, at vibrationerne fra disken forplanter sig ud i
bordet og derfor larmer alt for meget?

Har nemlig selv haft samme problem, løsningen var at jeg hos min skomager
fik noget der hedder PVT som også sælges under navnet HPE, som tager alle
vibrationerne for disken, så det faktisk er lydløs.

Alternativ kan du også bare stille disken på en bog, det ser bare ikke så
elegant ud.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 10-03-05 11:04

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> [...]
> vibrationerne for disken, så det faktisk er lydløs.
>
> Alternativ kan du også bare stille disken på en bog, det ser bare ikke så

Tak Søren,

Så er det sgu' til at holde ud at høre på