printserver program
Fra : Jens.b.

Dato : 06-03-05 11:23

hej

er der en der ved hvor jeg kan finde et program til at opsætte/tilslutte
enten en LEXMARK MARKNET XLe eller en HP jetdirect ex plus3 printserver.

jeg kan godt få en test side ud af dem men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
for at tilslutte den/dem for at få det til at virke.

det er kun den ene jeg skal have tilsluttet.

jeg har bærbar win xp home og en fast pc win xp pro.
den bærbare er trådløs med en d-link di-514 trådløs router og den faste pc
er med ledning til den router.

hvis der ikke findes et program til at tilslutte den/dem hvad skal jeg så
gøre ved den router for at få det til at virke.

jens.

Fra : Mikkel

Dato : 06-03-05 12:54

Hej

HP'en....
Man har mulighed for at telnette den....

Men man kan også bruge HP's værktøj "HP Web Jetadmin Software"
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=27905&prodTypeId=18972&pnameOID=13039

hvis linket ikke virker så søg på HP's hjemmeside

Lexmark'en
Har du prøvet om der er en Web config på dyret??

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Jens.b.

Dato : 07-03-05 09:11

"Mikkel" <junkyard@forgetit> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis linket ikke virker så søg på HP's hjemmeside
>
> Lexmark'en
> Har du prøvet om der er en Web config på dyret??

hej mikkel

hvad er en web config.
er det at jeg skal skrive ipén i en internetside for det har jeg prøvet og
der sker ikke noget.

Fra : Jens.b.

Dato : 07-03-05 11:18

> [...]
>

> HP'en....
> Man har mulighed for at telnette den....
>
> Men man kan også bruge HP's værktøj "HP Web Jetadmin Software"

Hej Mikkel

Jeg fik det sgu til at virke med det program
Mange tak for hjælpen.

Jens

Fra : Jens.b.

Dato : 07-03-05 11:59

"Jens.b." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mikkel" <junkyard@forgetit> skrev i en meddelelse

> Hej Mikkel
>
> Jeg fik det sgu til at virke med det program
> Mange tak for hjælpen.
>
> Jens

jeg glemte at spørge om jeg også skal installere det program på de andre
computer.

Fra : Mikkel

Dato : 07-03-05 21:40

On Mon, 7 Mar 2005 11:58:40 +0100, "Jens.b."
<postkasse_66@hotmail.com> wrote:

>jeg glemte at spørge om jeg også skal installere det program på de andre
>computer.

Nej du burde kunne finde din printerserver på de andre pc'ere

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Jens.b.

Dato : 08-03-05 13:22

> Nej du burde kunne finde din printerserver på de andre pc'ere

underligt i dag virker den/de printer ikke.

og jeg har ikke pillet ved det siden det virkede.

er det normalt der går kuk i sådan en printserver ?

Fra : Mikkel

Dato : 08-03-05 16:42

On Tue, 8 Mar 2005 13:22:20 +0100, "Jens.b."
<postkasse_66@hotmail.com> wrote:

>underligt i dag virker den/de printer ikke.

Det kan skyldes at du har valgt at få tildelt IP via DHCP i
printerserveren, eller du har tændt printerne før serveren,
sidstnævnte er noget jeg selv har været ude for...

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Jens.b.

Dato : 09-03-05 13:11

> Det kan skyldes at du har valgt at få tildelt IP via DHCP i
> printerserveren, eller du har tændt printerne før serveren,
> sidstnævnte er noget jeg selv har været ude for...

ja jeg tændte printeren først, hvad skal jeg så gøre nu for at få det til at
virke igen.

Fra : Jens.b.

Dato : 09-03-05 19:10

> "Mikkel" <junkyard@forgetit> skrev i en meddelelse

> ja jeg tændte printeren først, hvad skal jeg så gøre nu for at få det
> til at virke igen.

vil det være en fordel at sætte en pc til at køre 24-7 og så installere det
program på den ?

jens

Fra : Mikkel

Dato : 09-03-05 19:50

On Wed, 9 Mar 2005 19:10:18 +0100, "Jens.b."
<postkasse_66@hotmail.com> wrote:

>vil det være en fordel at sætte en pc til at køre 24-7 og så installere det
>program på den ?

Det kan man vel tale for og imod med sådan en "server"løsning.

Nej det som jeg har erfaret er at man skal huske at starte
printerserveren først.. vente 10-15 sek og så tænde printeren, så vil
printerserveren genkende printeren.

--
Hilsen
Mikkel Rømer Jespersen

Fra : Jens.b.

Dato : 10-03-05 09:09

"Mikkel" <det.faar@du.ikke.her> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej det som jeg har erfaret er at man skal huske at starte
> printerserveren først.. vente 10-15 sek og så tænde printeren, så vil

ja men printserveren er jo tændt hele tiden, det er kun printerne og pcén
der bliver slukket.

vil det sige at jeg bare har været uheldigt med at det pludselig ikke
virkede da jeg tændte pcén.

for den får vel ikke en ny ip når den er tændt hele tiden (printserveren).

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 06-03-05 12:58

Du kan finde alt, hvad du har brug for hos www.lexmark.com. Gå ind under
Drivers and downloads. Når du har fundet driver mm, så bemærk nederst på
hver af siderne med firmware og MIB er der et link til Technical Support -
brug også det.
http://support.lexmark.com/cgi-perl/support.cgi?ccs=229:1:0:109:0:0&emeaframe=

Prøv en Google angående din HP printserver - eller prøv hos HP selv.

Hilsen,
HansJ