LAN printer
Fra : Repzak

Dato : 05-03-05 00:48

Hej

Jeg har lige skiftet min router ud, og kan i den forbindelse ikke få min
netværks printer til at køre, den har kørt upåklageligt i 1½ år på den gamle
router...

Jeg har prøvet ca alle opsætningsmuligheder, statsik-dchp ip etc, intet
virker...
Jeg kan fint pinge printeren og få adgang til dens hjemmeside/ftp... men når
jeg tager \\navn eller ip så kommer jeg igennem de første gange efter
printeren har været reset og derefter kan jeg kun få fat i den på http/ftp.

Da jeg havde det hele sat op med statisk IP og jeg satte den pc og printer
over på en 10mbit hub (alt jeg havede) kørte det fint, dernæst smed jeg det
tilbage i routeren igen, med samme resultat, at den "dør ud"...

Routeren er en WGT634 og printeren er en HL-5070N begge med nyeste
firmware...

jeg vil jo mene det har noget med routeren at gøre, men kan bare ikke se
hvad og hvorfor ???

--
Mvh Kasper

Ingen Gebyr På DK-KORT
http://www.godepriser.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-03-05 07:26

On Sat, 5 Mar 2005 00:47:36 +0100, "Repzak" <repzak@GEDhotmail.com>
wrote:

> [...]
>firmware...
>
>jeg vil jo mene det har noget med routeren at gøre, men kan bare ikke se
Din gamle routers DHCP server gav IP adresser i eks 192.168.1.x og din
nye giver i 10.0.0.x ?
Prøv at fortælle hvilken IP adresse din printer får/har og fortæl
hvilken IP din(e) PCer får.

/Hans

Fra : Repzak

Dato : 05-03-05 10:42

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Din gamle routers DHCP server gav IP adresser i eks 192.168.1.x og din
> nye giver i 10.0.0.x ?
> Prøv at fortælle hvilken IP adresse din printer får/har og fortæl
> hvilken IP din(e) PCer får.

Hey

Som det er nu, kører printeren DCHP og får en Ip adresse +1 eller +2 efter
mine pcere.. 192.168.0.1 er router og pcerne og printer får 192.168.0.10++50
så det burde jo være fint, og printeren har netbios installeret og gateway
etc så man kan finde den på netbios navn...

da det virkede på huben var iperne statisk og sat sådan her :
PC 10.18.0.10 og printeren var 10.18.0.3 eller 13

og det virkde, derefter flyttede jeg det over på roteren med statisk ip'er
og det virkede ikke.

subnetmasken har været 255.255.255.0 eller 255.254.0.0 i alle tilfælde

så umilbat ville jeg jo ikke mene det skulle være årsagen da de altid har
lagt på samme net klasse

Kasper