Broadcaste en medelse over lokalnettet til~
Fra : Stanpe

Dato : 04-03-05 19:57

Hvordan er det nu kommandoen er hvis man vil sende en simpel besked på sit
LAN net til en
anden PC
Mvh
Allan

Fra : Casper Bang

Dato : 04-03-05 20:09

> Hvordan er det nu kommandoen er hvis man vil sende en simpel besked på sit
> LAN net til en
> anden PC

i en command prompt:
net send computer message

Fra : Stanpe

Dato : 04-03-05 20:35

Casper Bang wrote:

> i en command prompt:
> net send computer message

Takker det var lige det
mvh
allan

Fra : Stanpe

Dato : 04-03-05 20:40

Casper Bang wrote:

> i en command prompt:
> net send computer message

jaa øhh hvor sætter jeg den PC´s IP addresse ind hvordan er syntaksen helt
nøjagtig

Jeg har prøvet " net send 10.0.0.155 og så en meddelse lige efter"

mvh
allan

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-03-05 21:52

"Stanpe" <ask@ask-service.dk.spam> skrev i en meddelelse

> jaa øhh hvor sætter jeg den PC´s IP addresse ind hvordan er syntaksen helt
> nøjagtig
>
> Jeg har prøvet " net send 10.0.0.155 og så en meddelse lige efter"

Prøv med computerens netbios navn.

--

Stig Meyer Jensen

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 05-03-05 11:01

Jeg synes, jeg læste et sted at broadcast-muligheden med "send" er afskaffet
i XP. Er det korrekt?
HansJ

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 05-03-05 19:18

> Jeg synes, jeg læste et sted at broadcast-muligheden med "send" er
> afskaffet i XP. Er det korrekt?
> HansJ

Yep har testet lidt og ser ud til du har ret. tast net helpmsg 3777 i en dos
prompt