sende filer via. FTP
Fra : Tømreren

Dato : 02-03-05 16:54

Jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har en del billeder (ca. 1 GB.) som jeg skal sende til min storebror,vi
har begge 2,5 Mbit bredbånd (desværre kun med 512 k/bit op)... filen er
desværre for stor til hans mailboks,så jeg tænkte fint,jeg sætter da bare et
ftp-fætter op...

Jeg har nu fået CuteFtp til at virke så jeg kan logge på Cybercity,men
hvordan får min bror adgang til filen?

Jeg skal vel tilføje ham som user eller noget et eller andet sted.

Jeg er helt newbie i FTP (som man sikkert kan læse..

Mvh
Tømreren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-05 17:07

Den 02-03-05 16.53 skrev Tømreren følgende:

> Jeg har nu fået CuteFtp til at virke så jeg kan logge på Cybercity,men
> hvordan får min bror adgang til filen?

Den ene af jer skal sætte en ftp-server op, mens den anden skal have en
ftp-klient. Så vidt jeg ved, er CuteFtp kun en klient.

Sidder den af jer, der skal have serveren installeret, bag en router
eller firewall, skal der sikkert åbnes for port 21 for at trafikken kan
komme igennem. Men start med at installere en ftp-server.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Tømreren

Dato : 02-03-05 17:41

> [...]
> eller firewall, skal der sikkert åbnes for port 21 for at trafikken kan
> komme igennem. Men start med at installere en ftp-server.

Ok takker.... det prøver jeg

Fra : Tømreren

Dato : 02-03-05 17:59

> Den ene af jer skal sætte en ftp-server op, mens den anden skal have en
> ftp-klient. Så vidt jeg ved, er CuteFtp kun en klient.

Er der ikke noget med,at den der ikke har en server bare kan skrive noget
med ftp:// (min ip) : (portnr.)
Og så skal han ikke bruge en ftp-klient

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-03-05 18:02

Tømreren wrote:

> Er der ikke noget med,at den der ikke har en server bare kan skrive noget
> med ftp:// (min ip) : (portnr.)
> Og så skal han ikke bruge en ftp-klient

I de fleste browsere virker det trick.
Men du skal stadigvæk have en server sat op, og skabt hul igennem din
router.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-03-05 18:01

"Tømreren" skrev
> Jeg har en del billeder (ca. 1 GB.) som jeg skal sende til min storebror,vi
> har begge 2,5 Mbit bredbånd (desværre kun med 512 k/bit op)... filen er
> desværre for stor til hans mailboks

En alternativ metode er at uploade filer til en site
som tilbyder at hoste filer i en uges tid.

Den har jeg brugt engang imellem når jeg skal udveksle
store filer med andre.

http://s7.yousendit.com/

Enter your recipient's email address,
choose a file to store on YouSendIt server,
click on Send It button to send a link.
Recipient's Email Address:
Select File to Send (Up to 1 GB):

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Michael Thrane

Dato : 03-03-05 09:26

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal vel tilføje ham som user eller noget et eller andet sted.
>
> Jeg er helt newbie i FTP (som man sikkert kan læse..

Brug ICQ file transfer via ICQprogrammet, så kan i også genoptage filen hvis
det går i stå.
Det kan i selvfølgelig også via ftp, bare i i bruger en rigtig klient og
ikke en browser.

mvh
Michael