Webspeed og Motorola modem
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 11:07

Er ikke helt sikker på, om dette er den rette gruppe, men prøver
alligevel.

Forsøgte igår at installere Webspeed hos min søn.
Fik aldrig "hul" igennem.
Motorola Surfboard modemet står hele tiden og blinker med den grønne power
lampe.
I den medfølgende pdf file står der noget i retning af, at lampen blinker
under power-on selvtest.

Er der nogen, der kan bekræfte, at lampen ellers skulle lyse konstant,
- uanset om man har forbindelse til kabelnettet, eller ej?

TDC mener at det er modemet der er defekt, og sender et nyt,

(Grunden til, at jeg gerne vil have ovenstående bekræftet er, at jeg havde
en lignende 'sag', da vi for 2 år siden installerede kabel tv. Det tog et
halvt års tid at få afslutte denne 'sag')

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Søren Blom

Dato : 02-03-05 12:56

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev

> Er der nogen, der kan bekræfte, at lampen ellers skulle lyse konstant,
> - uanset om man har forbindelse til kabelnettet, eller ej?
>
> TDC mener at det er modemet der er defekt, og sender et nyt,

Det lyder til at TDC har ret i deres antagelser, for Power, Receive, Send og
Online skal lyse grøn konstant og Pc/active vil så blinke rødt når der er
forbindelse med computeren, så ring du bare til TDC og sig at dit modem er
defekt, så sender de et nyt og du skal sende det tilbage du har. Du får det
som hedder en vendekasse med fra TDC, så du skal ikke engang betale noget i
porto og TDC er kvikke til at sende modemmet, fik selv et nyt i sidste uge.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 23:13

Den 02/03-2005 klokken 12:56, skrev
"Søren Blom" <soren@blom.dk>
i <4225a9dc$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]
> Send og Online skal lyse grøn konstant og Pc/active vil så blinke rødt
> når der er forbindelse med computeren, så ring du bare til TDC og sig

Er allerede gjort.

> så sender de et nyt og du skal sende det
> tilbage du har. Du får det som hedder en vendekasse med fra TDC, så du
> skal ikke engang betale noget i porto og TDC er kvikke til at sende
> modemmet, fik selv et nyt i sidste uge.

Tak for bekræftelsen.

Ja, det med vendekasse har jeg prøvet før. Dengang gik det desværre totalt
i fisk, og det tog adskillige måneder at få redet trådene ud.

Så jeg krydser fingre.

Med venlig hilsen,
Kjeld