Hvad gør at man ikke kan logge på en FTP f~
Fra : Dan

Dato : 27-02-05 13:39

Hejsa!

Er der nogen der ved hvad det er der mangler i I.E. nå der er nogen FTP
server man ikke kan logge på!
Det har kunne lade sig gøre fra andres computer fra I.E.! Til samme FTP! SSL
er slået fra!

Nogen der ved noget?

Mvh
Dan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-05 13:59

"Dan" <torskerogn@*NOSPAM*hotmail.com> skrev

> [...]
> server man ikke kan logge på!
> Det har kunne lade sig gøre fra andres computer fra I.E.! Til samme FTP!

Måske kører FTP serveren i "passiv mode". Kig under internetindstillinger i
IE og slå passiv tilstand til. Det er ikke at til som standard.

Er det ikke det, må du kommer med nærmere fejlbeskrivelse!

Claus

Fra : Dan

Dato : 27-02-05 14:17

> [...]
> IE og slå passiv tilstand til. Det er ikke at til som standard.
>
> Er det ikke det, må du kommer med nærmere fejlbeskrivelse!

Hej Claus!

Det er nu blevet afprøvet! det hjalp desværre ikke!
Og jo jeg vil mene serveren køre i passiv mode!

Dan

Fra : GiWeo

Dato : 27-02-05 16:12

Hejsa

ftp://brugerid:password@server.dk

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-02-05 01:48

"Dan" <torskerogn@*NOSPAM*hotmail.com> wrote in

> [...]
> nogen FTP server man ikke kan logge på!
> Det har kunne lade sig gøre fra andres computer fra I.E.! Til

Nu er IE ikke ligefrem den bedste FTP klient - har du mulighed for at
prøve med en anden FTP klient for at se om det er IE eller
forbindelsen mellem din maskine og serveren der er problemet ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Dan

Dato : 28-02-05 13:43

> [...]
> prøve med en anden FTP klient for at se om det er IE eller
> forbindelsen mellem din maskine og serveren der er problemet ?

Ja har prøvet med med Cute og med Mozilla's FTP program og så med Mozilla
Firefox!

De er vil heller ikke logge på denne FTP! Men har logge på 3 andre FTP'er
uden problemer!
Så er jo jo fristet til at sige det er "denne" FTP server der er noget galt
med!
MEN! Andre kan logge på den fra andre computer!

I.E. Får fejlen:
FTP Folder Error
Details:
The operation timed out

Jeg syntes det virker underligt! Kan det være internet udbyder der blocker
så det ikke er alle FTP sider man kan logge på??

Mvh
Dan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 14:23

"Dan" <torskerogn@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i

> Jeg syntes det virker underligt! Kan det være internet udbyder der blocker
> så det ikke er alle FTP sider man kan logge på??

Prøv først med nogle rigtige FTP klienter, og så post den fejlmelding, de
giver. De er massevis af trial- og gratisversioner..

Dernæst, hvad siger FTP serverens serveradmin?

Måske kan han ikke li' netop dig...

>Jeg syntes det virker underligt! Kan det være internet udbyder der blocker
>så det ikke er alle FTP sider man kan logge på??

Nej det er næsten helt sikkert. En ISP kan ikke gøre sig til dommer over,
hvilke adresser, man kan besøger. Så skal det i hvert fald fremgå *tydeligt*
af abonnementsbetingelserne.

Claus