overvåge klienters logon/off på internt ne~
Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-05 08:59

hejsa

vi er en 4-5 klienter på samme router.
Vi har alle et shared drev, som kan ses når en maskine er logget på.
Som administartor, ville jeg gerne have et lille status-icon eller lignende
der fortalte mig hvem der var online på netværket. Jeg kan naturligvis gå
ind i My Network Places og se hvem der har en synlig shared folder på det
givne tidspunkt, men er der ikke en smartere løsning? et lille program der
fortæller når klienterne logger på og af måske.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-05 09:04

et lille program der fortæller når klienterne logger på og
> af måske.

lige lidt extra info.
Jeg søger ikke et prog der kan fortælle en masse om trafikken over
netværket/routeren.
Skulle jeg selv udvikle programmet, ville det blot blive en lille
status-indikator ved siden af uret, der ved mouse-over viste listen over
online-klienter, og måske lavede en lille pop-up når nogen loggede
på.....lidt a la messenger, som dog ikke har mouse-over funktionen.
Findes et sådant prog ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Stanpe

Dato : 26-02-05 10:00

Peter Holm wrote:
> [...]
> over online-klienter, og måske lavede en lille pop-up når nogen
> loggede på.....lidt a la messenger, som dog ikke har mouse-over

Hvorfor ikke bare bruge messenger ?
installer messenger på klienterne
Mvh
Stampe

Fra : Peter Holm

Dato : 26-02-05 10:21

Stanpe wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge messenger ?
> installer messenger på klienterne
> Mvh
> Stampe

fordi ikke alle vil ha messenger kørende - desuden sker det, af uvisse
årsager, at klienterne har routeradgang uden at kunne komme på nettet, og
det ville jeg gerne kunne se.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto