NAT imellem 2 adsl udbydere
Fra : Jens Madsen

Dato : 27-05-01 20:09

Hej derude.

Vi sidder 2 mand og prøver at lave et netværk imellem 2 adsl forbindelser.
Vi kører begge Win98
Der er tale om en WOL og en CC forbindelse og Cisco 677 routere.
Jeg er helt med på at det er i Nat entry'en det går galt.
Syntaxen er :
set nat entry add inside_ipaddress port outside_ipaddress port protocol

Her er vi ikke helt med.

Hvis vi nu antager, at der anvendes flg. ip-adr.
1.mand rigtig ip-adr. (1.1.1.1)
1.mand nat ip (1.1.1.2)
1.mand - Egen ip på eget net (192.168.1.2)
2.mand rigtig ip-adr. (2.2.2.2)
2.mand nat ip (2.2.2.3)
2.mand - Egen ip på eget net (192.168.1.2)

Forskellen på rigtig ip og nat ip er for mig når jeg skriver sh int = rigtig
ip,
og sh nat = nat ip.

Hvordan passer syntaxen så ind ?
Er det ligegyldig hvilken port vi bruger, hvis bare den er ens ?

Beklager hvis spørgsmålene virker for tåbelige, men det er det niveau vi er
på i øjeblikket.

På forhånd tak.

mvh.
Jens