Hvordan finder jeg routerens gateway?
Fra : Lars

Dato : 25-02-05 22:06

Jeg har en TDC erhvervs ADSL hvor routeren er TDCs ejendom og
ikke må konfigureres, og jeg har i forvejen min egen router som
jeg så vil bruge i stedet for, men for at kunne bruge denne skal
jeg angive IP-adresse, gateway, netmaske og DNS. IP-adresse,
netmaske og DNS er ikke et problem, men jeg mangler at finde ud
af hvad jeg skal bruge som gateway. Routeren er der jo password
på så jeg kan ikke bare logge ind på den og se det...

Kort sagt:
Hvordan finder jeg routerens gateway?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Lars

Dato : 25-02-05 23:16

On Fri, 25 Feb 2005 22:05:36 +0100, Lars
<go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>Hvordan finder jeg routerens gateway?

På en TDC erhvervs ADSL er det åbenbart normalt en tak lavere i
sidste oktet end IP-adressen, det virker i hvert fald nu.

Fra : Chip

Dato : 26-02-05 19:22

Ring 80808065 giv dem dit ADSLnummer så kan du få dit kundebrev igen.
Der står det hele i.
(Medmindre du har det til at ligge et sted )

Det kan også være du har en TDC Erhverv Med en fast DHCP IP så skal du sætte
din Router op til at hente IPadressen selv.
(Der kan nemmelig forekomme problemer hvis du sætter det fast op på en TDC
DHCP ADSL)

/Thomas