Flere pc på én tdc webspeedforbindelse.
Fra : Niko

Dato : 21-02-05 12:28

Hej NG

Hvordan kobler jeg flere pc-ere på én tdc webspeedforbindelse, så de begge
kan være on-line samtidigt?
Jeg har ikke lyst til at bede tdc om hjælp...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-02-05 12:38

"Niko" <nix(FJERNDETTE)@wanadoo.dk> skrev i

> Hvordan kobler jeg flere pc-ere på én tdc webspeedforbindelse, så de begge
> kan være on-line samtidigt?
> Jeg har ikke lyst til at bede tdc om hjælp...

Køber en router og en switch eller en router med indbygget switch.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr&_nfls=false

Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-05 12:40

Niko wrote:
> Hvordan kobler jeg flere pc-ere på én tdc webspeedforbindelse, så de
> begge kan være on-line samtidigt?
> Jeg har ikke lyst til at bede tdc om hjælp...

Det er ellers de nærmeste til det

Men du skal enten have ændret din forbindelse, så du har flere IP-adresser -
en til hver PC - og så skal du bruge en hub eller switch med porte nok til
alle PC'er..

Eller du skal ud og købe en router - klart den bedste løsning.

Eller du skal sætte den ene PC op til at fordele forbindelsen til den anden
PC - lidt upraktisk, da PC1 så skal være tændt for at PC2 virker.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Calle.

Dato : 21-02-05 17:24

Jan Vestergaard wrote:

> Det er ellers de nærmeste til det
>
> Men du skal enten have ændret din forbindelse, så du har flere
> IP-adresser - en til hver PC - og så skal du bruge en hub eller
> switch med porte nok til alle PC'er..

Det får han da ingen IPer tildelt af til de PCere der er flere end 2

> Eller du skal ud og købe en router - klart den bedste løsning.

Jeps

--
Calle.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-05 22:45

Calle. wrote:
> Det får han da ingen IPer tildelt af til de PCere der er flere end 2

Jeg ved ikke, hvor mange man an få med Webspeed - men man skal selvfølgelig
have ligeså mange IP'er, som der er PC'er - så med 2 Ip'er kan der komme 2
PC'er på o.s.v.....

Men han skriver jo også bare "flere PC'er" og omtaler at BEGGE skal på
samtidig - så der jo formentlig kun to - og det kan han godt få på samtidig
på denne måde.

Fra : Michael Thrane

Dato : 22-02-05 06:35

> [...]
>
> Men han skriver jo også bare "flere PC'er" og omtaler at BEGGE skal på
> samtidig - så der jo formentlig kun to - og det kan han godt få på

Det er kun muligt hos TDC at tilkøbe 1 ekstra dynamisk IP, så max 2 IP'er i
alt.

mvh
Michael

Fra : Niko

Dato : 22-02-05 08:01

Hej Gruppe.

Tak for alle svarene

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan jeg bare købe en router som f.eks.
nedenstående til 229.- på edbpriser, og så kan jeg få to maskiner på nettet
samtidigt uden at skulle betale for en akstra IP-adresse?

ST Lab IPR-4P-1
Router / Ethernet / Fast Ethernet / 500 Mbps / Ekstern / IEEE 802.3 / IEEE
802.3U / Telnet

Takker igen

Niko

Fra : TheCrow

Dato : 22-02-05 10:04

"Niko" <nix(FJERNDETTE)@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
>
> ST Lab IPR-4P-1
> Router / Ethernet / Fast Ethernet / 500 Mbps / Ekstern / IEEE 802.3 / IEEE

Forkert......har man webspeed, skal du bede TDC om en ekstra ip-adresse, en
router vil ikke løse problemet. Du bliver nødt til at kontakte TDC for en
ekstra ip, herefter kan du så købe en switch for at få connected flere
computere. TDC har det sådan skruet sammen, at man skal betale for en
ip-adresse for hvor computer man vil have på nettet samtidig.

/TheCrow

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-05 10:16

TheCrow skrev:
> Forkert......har man webspeed, skal du bede TDC om en ekstra ip-adresse, en
> router vil ikke løse problemet.

Forkert, hvis man har en router behøver man ikke at have en ekstra
ip-adresse, og jeg taler af erfaring da jeg selv har brugt den løsning
under webspeed.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : TheCrow

Dato : 24-02-05 09:33

> Forkert, hvis man har en router behøver man ikke at have en ekstra
> ip-adresse, og jeg taler af erfaring da jeg selv har brugt den løsning
> under webspeed.

Okay jeg overgiver mig......jeg mente bare en roouter af en eller anden
årsag kunne gøre det, men når det er flere herinde der bruger det, kan det
tilsyneladende lade sig gøre :)

/TheCrow

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-05 11:46

TheCrow skrev:

> Forkert......har man webspeed, skal du bede TDC om en ekstra
> ip-adresse, en router vil ikke løse problemet. Du bliver nødt til at

Hvad er det for noget sludder?!

> at få connected flere computere. TDC har det sådan skruet sammen, at
> man skal betale for en ip-adresse for hvor computer man vil have på

Vrøvl!

En router er _netop_ løsningen i denne sammenhæng og den router Niko
har fundet frem til lever op til kravene.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-02-05 13:14

"TheCrow" <to_nothing@hotmail.com> skrev

> [...]
> computere. TDC har det sådan skruet sammen, at man skal betale for en
> ip-adresse for hvor computer man vil have på nettet samtidig.

Sikke noget pladder!

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-05 13:16

Claus Tersgov skrev:
> Sikke noget pladder!

Jeg tror "TheCrow" er webspeed sælger ;)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : TheCrow

Dato : 24-02-05 09:32

> Jeg tror "TheCrow" er webspeed sælger ;)

Hehehe, nej dog ikke

Fra : jamen

Dato : 22-02-05 15:44

TheCrow wrote:
> Forkert...... [noget sludder]

Det er næsten trist, at se folk, som tilsyneladende ikke har noget som
helst kendskab til netværk, fortælle andre at de gør tingene forkert

Fra : TheCrow

Dato : 24-02-05 09:31

"jamen" <jamen@invalid> wrote in message

> Det er næsten trist, at se folk, som tilsyneladende ikke har noget som
> helst kendskab til netværk, fortælle andre at de gør tingene forkert

Vi kan vel godt tale ordentligt sammen uden at rakke ned på folk. Alle kan
jo tage fejl, det kunne ske for dig selv en dag husk det.

/TheCrow

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-05 16:07

TheCrow wrote:
> [...]
> at få connected flere computere. TDC har det sådan skruet sammen, at
> man skal betale for en ip-adresse for hvor computer man vil have på

Vrøvl - som andre er inde på vil netop en router løse problemet - den kræver
EN ipadresse udadtil - og det er den man har til webspeed - og det er så
ligegyldigt om den er fast eller dynamisk.

Indadtil til lokalnettet kan man så have mange lokale IP'er - så man kan
have mange PC'er på til en IP-adresse fra Webspeed.

Alternativet er så at få en ekstra IP, så man har to - og så kan man nøjes
med en hub eller switch - og så få 2 PC'er på samtidig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-05 18:15

Jan Vestergaard skrev:

> Alternativet er så at få en ekstra IP, så man har to - og så kan man
> nøjes med en hub eller switch - og så få 2 PC'er på samtidig.

Det er dog ikke sikkert at disse 2 IP-adresser ligger på samme subnet,
hvilket så igen giver en masse trafik over internetforbindelsen.

Har man 2 IP-adresser og en en switch er det også et "must" at have
softwarefirewalls på PC'erne. Med en router er dette ikke nødvendigt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-05 20:39

Jesper G. Poulsen wrote:
> Det er dog ikke sikkert at disse 2 IP-adresser ligger på samme subnet,
> hvilket så igen giver en masse trafik over internetforbindelsen.

Med mindre man kører lokalnettet over en alternativ protokol f.x. Netbeui,
der ikke routes ud på internettet.

> Har man 2 IP-adresser og en en switch er det også et "must" at have
> softwarefirewalls på PC'erne. Med en router er dette ikke nødvendigt.

Helt klart - vi kan heller ikke blive uenige om at routeren er den bedste og
nemmeste løsning

Fra : Calle.

Dato : 23-02-05 16:25

TheCrow wrote:
> [...]
> at få connected flere computere. TDC har det sådan skruet sammen, at
> man skal betale for en ip-adresse for hvor computer man vil have på
DHCP serveren kan da ikke se om det er en router eller en PC der er i
enden, den tildeler dig en IP, den får din router, og deler den ud til dine
PCere. Det kræver kun EN IP fra TDC
--
Calle.

Fra : ANDRES BJERREGAARD

Dato : 23-02-05 22:42

Jeg kan ikke forstå det i siger jeg køre webspeed og har købt en rute ved
tdc og det køre med 3 pc uden problemer.

Venligst Andres

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 23:04

ANDRES BJERREGAARD wrote:
> Jeg kan ikke forstå det i siger jeg køre webspeed og har købt en rute
> ved tdc og det køre med 3 pc uden problemer.

Øhh - ja - og ?

Læs lidt på www.usenet.dk om citatteknik, så vi kan se. hvad du svarer på

Men du skriver jo det samme, som andre har svaret, så vi er vel enige ?

Fra : poul madsen

Dato : 22-02-05 13:53

"Niko" <nix(FJERNDETTE)@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvordan kobler jeg flere pc-ere på én tdc webspeedforbindelse, så de begge
> kan være on-line samtidigt?
> Jeg har ikke lyst til at bede tdc om hjælp...

Hejsa !
Har selv kabel og bruger router, men har lige installeret et netværk hos
noget familie men Web-speed, mener at de fik 2 IP adresse med Web-speed, men
da vi skulle have flere på, købte vi en router og det fungere fint.
En fordel ved at købe en router frem for flere Ip´er er at det er nemt at
oprette et hjemmenetværk og du også er beskytte bag den firewall der som
regel er indbygget i routeren.
Til TheCrow
Man bruger jo netop en router fordi man så går på nettet med kun en IP.

Mvh.
Poul