hp 2100TN
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 20-02-05 21:11

Har lige fået en HP2100TN printer den har jeg så koblet på min router via
den jet direct box der sidder i printeren.

Men hvad er så næste setp. Skal siges det er en brugt printer. Men hvordan
finder jeg printeren nu. Hvad er min næste step :)

Er det overhovedet denne gruppe ?

vh
jeppe

Fra : Ove Pedersen

Dato : 20-02-05 21:22

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad er så næste setp. Skal siges det er en brugt printer. Men hvordan
> finder jeg printeren nu. Hvad er min næste step :)

Enten:

Download HP WEB Jetadmin fra HP's hjemmeside og konfigurer netkortet med
denne software.

eller:

Udskriv konfigurationssiderne (tryk begge knapper på printeren ned
samtidigt) og læs hvilken IP adresse netkortet har, flyt din PC over i samme
net og tast IP adressen på printeren ind i din browser, ret printerens IP
adresse til noget der passer dig og flyt din PC tilbage til den sædvanlige
IP adresse.

herefter opret en ny printer på dine PC'er og lad dem udskrive til en IP
port.

Ove Pedersen

Fra : Esben

Dato : 20-02-05 23:48

"Ove Pedersen" <nogen@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme net og tast IP adressen på printeren ind i din browser, ret
> printerens IP adresse til noget der passer dig og flyt din PC tilbage til

Man kan også lave en cold reset af printeren (hold cancel nede når printeren
tændes, og slip når alle LEDs lyser), og derefter udskrive konfig siden - så
vil printeren sandsynligvis ende på samme net som resten af netværket, og
derefter kan man via en browser give printeren fast ip. Jeg er dog ikke
sikker på om hvorvidt en cold reset også nulstiller page count på en 2100.

--
Esben

Fra : JJ

Dato : 21-02-05 09:34

> [...]

> sikker på om hvorvidt en cold reset også nulstiller page count på en 2100.

Brugte Ove Pedersens forslag. Eneste problem var at printerens web interface
brugte en java version som min pc ikke viste. Havde bare 6 kaffe kopper på
skærmen :) køre version 1.4.2_06, prøvede på en anden pc den køre vist
1.4.2_04 og der kunne jeg, så der er ingen ko på isen.

vh
jeppe