Netværk via hub
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 20:13

Hej
Er jeg for dum? eller kan det bare ikke lade sig gøre?

Vi har internetforbindelse via tv antennekablet. Et motorola modem.

Så er det jeg ønsker at sætte en hub ind efter modemet og forbinde 2 pc'er
til hubben. Den pc som tændes først kommer på nettet. Den anden kan ikke
forny ip adressen.

Mangler jeg noget indstilling eller kan man bare ikke sætte tingene sådan
sammen?

mvh
Mogens

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-02-05 20:16

Mogens Haugaard wrote:
> [...]
> forny ip adressen.
>
> Mangler jeg noget indstilling eller kan man bare ikke sætte tingene sådan

Du kan IKKE bruge en hub til det. Der skal bruges en router eller en
switch, hvis du har to ip-adresser.

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-02-05 21:13

Benny Nissen wrote:
> Du kan IKKE bruge en hub til det. Der skal bruges en router eller en
> switch, hvis du har to ip-adresser.

Tror du har misforstået forskellen mellem en hub og en switch.. Hvis en hub
ikke kan gøre det, kan en switch heller ikke. Hvis han har 2 ip adresser vil
både en hub og switch kunne gøre det, problemet er formentligt at det har
han ikke ,så en natenhed er nødvendig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-02-05 14:11

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch

Fra : Calle.

Dato : 21-02-05 17:26

Benny Nissen wrote:

> Du kan IKKE bruge en hub til det. Der skal bruges en router eller en
> switch, hvis du har to ip-adresser.

Hub & Switche bruges på samme måde, det er bare måden de deler ud på der er
forskellig. Så du er gal på den
--
Calle.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-05 20:20

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaardsnabelahotmailpunktumcom> wrote:

> [...]
>forny ip adressen.
>
>Mangler jeg noget indstilling eller kan man bare ikke sætte tingene sådan

Du har formentlig kun een IP-adresse fra internetudbyderen - Enten køber
du et passende antal IP-adresser, eller også køber du bredbåndsrouter.

Det sidste kan stærkt anbefales.

<mlr>

Fra : Søren Christiansen

Dato : 20-02-05 21:48

Som standart får du kun ip adresse fra tdc kabel TV, du kan enten bestiile
en ekstra på
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_ipadr&_nfls=false
Du kan også købe en router, der kan klare sagerene for dig, jeg bruger
personligt en netgear RO318 som kan dele IP adresserene ud til mine 4
pc'ere.
Men husk det skal være en kabel/dls router...
// Søren

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-05 00:22

Tak for svarene. Jeg er ikke helt så dum, som jeg frygtede. Jeg opgiver mit
forhavende med hub'en.

Jeg har faktisk en router, men den er til reparation. Men det er jo ikke til
at undvære skidtet, så da jeg så en hub til kr. 89.00 købte jeg den, i det
stille håb den kunne bruges (lidt dum er jeg altså alligevel

Tak for hjælpen
Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 21-02-05 13:43

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaardsnabelahotmailpunktumcom> skrev

> [...]
> at undvære skidtet, så da jeg så en hub til kr. 89.00 købte jeg den, i det
> stille håb den kunne bruges (lidt dum er jeg altså alligevel

Fordi man ikke ved bedre er man jo ikke dum og der findes ikke dumme
spørgsmål, kun dumme svar.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Calle.

Dato : 21-02-05 17:25

Mogens Haugaard wrote:
> [...]
> kan ikke forny ip adressen.
>
> Mangler jeg noget indstilling eller kan man bare ikke sætte tingene

det tyder på at du har 1 fast IP, så kræver det en router for at have begge
på samtidig.
--
Calle.