InterJak 200 Router CD
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 18-02-05 20:39

Hejsa

Jeg har fået denne FW/ Router af min firma hvor den bare havde stået og
samlet støv. Men instalations cd´en er "long gone". Er der nogen der har
den og vil lave en kopi eller ved hvor den kan downloades?
http://www.delcinetworks.com/support.htm har den i hvert fald ikke liggende
så vidt jeg kan se.

Har skrevet en mail til dem men har ikke fået svar endnu (3 dage) så nu er
ved at blive utålmodig.

Jeg kan ikke tilgå den direkte så der er sikkert en eller anden obskur
opsætning der skal rydes

Mvh
Anders

Fra : Sune Larsen

Dato : 19-02-05 21:04

Anders K. Jacobsen wrote:

> [...]
> ved at blive utålmodig.
>
> Jeg kan ikke tilgå den direkte så der er sikkert en eller anden obskur

Reset den ved hjælp af den resetknap der findes på siden af routeren.
Resetknappen sidder i et af hullerne på siden, den kan være lidt svær at
finde. Når den er resat, så burde du kunne nå routeren fra din browser
på IP 192.168.1.99 med brugernavn 'administrator' og password 'AaBbCcDdEe'.

/Sune

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 20-02-05 00:53

Det funker ikke rigtig :(

Men den var sgu godt skjult må man sige!

Lige nu har jeg et adsl modem -> router -> switch -> til min computer.

Jeg tilkobler InterJak´en til switchen (skal jo bare tilgå dens webinterface
til at starte med). Men jeg kan ikke tilgå http://192.168.1.99.

Kan det være fordi mit interne LAN kører 10.10.1.x ? Det burde da ikke være
noget problem vel?

Hvis jeg sætter en computer direkte til den får jeg en 169.x.x.x addresse
som jo ikke rigtig er noget (dvs dhcp virker i hvert fald ikke efter et
reset ) Da jeg ike har nogen IP kan jeg ikke tilgå den.

Hvordan bør jeg gøre dette uden CD?

Mvh
Anders

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-02-05 00:58

Anders K. Jacobsen wrote:
> [...]
> til at starte med). Men jeg kan ikke tilgå http://192.168.1.99.
>
> Kan det være fordi mit interne LAN kører 10.10.1.x ? Det burde da ikke være

Jo, din maskine skal have en IP i samme segment som routeren
før du kan tilgå den.
--
Peter J