stillestående lufts isolationsevne
Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-05 17:45

hejsa
nogen der kan fortælle mig en formel for udregning af isolationsevnen i
stillestående luft (f.eks. i en luftmadras) eller som kan henvise mig
til en hjemmeside eller lignende herom?

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-05-05 00:06

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
hejsa
nogen der kan fortælle mig en formel for udregning af isolationsevnen i
stillestående luft (f.eks. i en luftmadras) eller som kan henvise mig
til en hjemmeside eller lignende herom?

Der kommer konvektion i større celler, så man bruger små i form af
isoleringsmaterialer, og deres isoleringsevne er kendt og kan slås op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen