Swift om Newton
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-05 10:21

" Et nyt system i naturvidenskab er kun en ny mode. . Det vil
skifte hver tidsalder. Selv de der hævder, at kunne føre matematisk bevis
for dem, vil kun være på mode en vis tid og være aflægs, når den er endt. "
Swift om Newtons opreklamerede teori/paradigme

Min kritik af Einstein-moden er analog

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-05 10:52

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> [...]
> for dem, vil kun være på mode en vis tid og være aflægs, når den er endt. "
> Swift om Newtons opreklamerede teori/paradigme

Swift tog fejl.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Jan Pedersen

Dato : 06-05-05 11:07

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse

> Swift tog fejl.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Tja Newtons teorier holder fint vand som vi alle kan observere i vores
hverdag.
Selvfølgelig opstår der problemer når vi nærmer hastigheden til lysets
hastighed eller når
massen er så lavt som et protons.... men det er så heller ikke så relevant
for 98% af alle
tekniske anvendelser af fysikken.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-05 11:54

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> writes:

> Tja Newtons teorier holder fint vand som vi alle kan observere i vores
> hverdag.
> Selvfølgelig opstår der problemer når vi nærmer hastigheden til lysets
> hastighed eller når

Newtons oprindelige formler benyttede impuls. De gælder stadig selv
tæt på lyshastighed.

> massen er så lavt som et protons.... men det er så heller ikke så relevant

At naturen er mærkelig ved meget små forhold ændrer ikke på at Swift
tog fejl :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 06-05-05 10:52

Bo Warming skrev:
> " Et nyt system i naturvidenskab er kun en ny mode. . Det vil
> skifte hver tidsalder. Selv de der hævder, at kunne føre matematisk bevis
> for dem, vil kun være på mode en vis tid og være aflægs, når den er endt. "

ATT Bo: Gælder dette udsagn altid? Der kan kune føres empiriske beviser
for den påstand. Og hvis Einstein modeller kan bruges nu mindskes den
nytte, vi har haft, ikke af at der kommer endnu mere præcise modeller.

mvh
Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 07-05-05 09:38

"Jesper Sørensen" <spammig@gmail.com> wrote in message

> ATT Bo: Gælder dette udsagn altid? Der kan kune føres empiriske beviser
> for den påstand. Og hvis Einstein modeller kan bruges nu mindskes den
> nytte, vi har haft, ikke af at der kommer endnu mere præcise modeller.

I hvilken sammenhæng Jonathan Swift provokerede mod den tids halvgud,
Newton, ved jeg ikke.

Newton holder, måske altid, næratom,nærlys og ude på larstyndskidsmark. Men
ingen har kunne påvise at noget teknologi ikke ville være opstået uden ham.

Måske Einstens brug i gps er falsk reklame og han ikke gælder. Han er
SENSATION og fineste politiskkorrekte MODE p.t.

"Hvad er sandhed? I religionen er det simpelthen den mening, der har
overlevet. I videnskaben er det den sidste sensation. I kunsten er det ens
seneste stemning".Oscar Wilde

Universitetsansatte fysikere føler sig for fine til at gå på dk.videnskab,
men rådgiver gerne dem der angriber mine kætterier. Det er afslørende at de
ikke har kunne levere noget, der ligner et bevis. Proof by association er
lissom ikke science. Magt-er-ret er lissom overtro.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 07-05-05 11:10

Bo Warming wrote:

> Måske Einstens brug i gps er falsk reklame og han ikke gælder. Han er
> SENSATION og fineste politiskkorrekte MODE p.t.

"måske"? Hvad kan jeg lige bruge det til, man kan jo sætte
spørgsmålstegn ved alt men hvis du ikke kan sandsynliggøre dine
synspunkter, så er de jo intet værd. Og tilfældige citater er altså ikke
dokumentation, hvorfor begynder du ikke med dine egne citater. De er vel
ligeså gyldige som meget at det lort du ellers kan finde frem.

Jesper

Fra : Aage Andersen

Dato : 06-05-05 11:51

> [...]
> "
> Swift om Newtons opreklamerede teori/paradigme

Det er muligt Swift har ret, men Newton og Einstein er ikke gaaet at mode
endnu.

Aage

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-05-05 00:47

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt Swift har ret, men Newton og Einstein er ikke gaaet at mode
> endnu.

Næ men de er bare to af mange dygtige folk der har bidraget til nutidens
fysik. Einsteins bidrag er ikke større end Newtons...faktisk er Newtons
større da det har givet praktiske resultater i længere tid end Einsteins :)