Lys bue 500kv
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-05-05 18:37

Jeg er lige støt på denne side som har et interessandt video klip
med tilhørende information som udvidere begrebet '3 faset afbryder'
http://www.wiseguysynth.com/larry/day.htm

Det kunne være 'sjovt' at se nogle flere video klip af ligende begivenheder,

Jan Rasmussen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-05-05 07:07

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in

> Det kunne være 'sjovt' at se nogle flere video klip af ligende
> begivenheder,

Prøv at søge på "tesla coil"- så skal du se gnister :D
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-05-05 14:43

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in

> Prøv at søge på "tesla coil"- så skal du se gnister :D

Jeg tænkte mere i retning af 'virkelige' High Voltage
installationer,transmisions linjer osv.

Tesla coil's laver da et flot fyrværkeri i et laboratorium

Jan Rasmussen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-05-05 16:18

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in news:427b73db$0$176
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg tænkte mere i retning af 'virkelige' High Voltage
> installationer,transmisions linjer osv.

ja - det kunne være sjovt at se.

> Tesla coil's laver da et flot fyrværkeri i et laboratorium

hehe det var nemlig også hvad jeg vidste. Indtil jeg for noget
tid fik lyst til at læse lidt om dem. Amerikanerne har det jo
med at alt skal være større og nogen af de byggerier jeg fandt
var _meget_ store. Det er med gnisterpå mange meters længde :)
Absolut ikke noget der skal være indendørs! Det kunne være
sjovt at bygge en engang - jeg ved bare ikke helt hvad den skal
bruges til - andet end som tyverialarm måske.. "klik.. bt"

/hilsner