Grander-vand
Fra : -USH-

Dato : 03-05-05 20:51

Hej gruppe

Er der nogen herinde der kender noget til Grander-vand?

http://www.grander-technologie.com/dk/

En af mine venner sværger til det og vil ikke drikke andet. Ideen er noget
med at vand har hukommelse, og det her Grandervand fra en mine i Østrig er
en slags ur-vand med rigtig gode egenskaber. Vores normale vand har været
gennem rør og rensningsanlæg, og det kan vandet "huske" og er derfor
dårligt. Når det kommer i nærheden af rigtigt Grandervand så bliver det
"mindet om" hvordan det burde være, og bliver derfor forbedret og får bl.a.
bedre smag og længere holdbarhed. Til personligt brug kan man købe en plade
som har en spiral med Grandervand i sig, og når man så stiller en flaske
vand på bliver det stille og roligt forbedret.

Ifølge min ven vil vi i Danmark om fire år have Grander-vand overalt. Det
har de ifølge ham allerede i Tyskland og Østrig.

Er I skeptiske? Det er jeg også. Mit problem er at jeg har lavet
blindtestsmagninger af såkalt revitaliseret vand vs. normalt, og det havde
en bedre smag. Samme forsøg med øl gjorde at den revitaliserede øl blev mere
doven. Jeg mener derfor at der er en eller anden effekt, selvom der endnu
ikke er nogen videnskabelige beviser. Jeg overvejer nu at købe en plade af
ham til 5-600 kr. for at lave hjemmeforsøg.

Har I nogen ideer til hvilke forsøg man kunne lave? Umiddelbart har jeg
tænkt at prøve noget blomstervanding og evt. teste på min storebrors ildere
(hvis jeg får lov).

Nogen der har en ide til hvorfor det gør som det gør?

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Torben Frandsen

Dato : 03-05-05 21:59

-USH- wrote:

> Er der nogen herinde der kender noget til Grander-vand?

Næ, ikke mig.

<snip (det sædvanlige pseudovidenskabelige bullshit)>

> Ifølge min ven vil vi i Danmark om fire år have Grander-vand overalt.
> Det har de ifølge ham allerede i Tyskland og Østrig.

Sikkert. Men det ved vi jo alle med sikkerhed om fire år.

Skal man forresten ikke være hulens forsigtig for ikke at komme til at
af-granderisere vandet igen?

> Er I skeptiske?

Det er ikke ordet.

> Det er jeg også. Mit problem er at jeg har lavet
> blindtestsmagninger af såkalt revitaliseret vand vs. normalt, og det
> havde en bedre smag.

Må jeg foreslå en dobbeltblind test?

> Jeg overvejer
> nu at købe en plade af ham til 5-600 kr. for at lave hjemmeforsøg.

Køb hellere en bog eller to om naturvidenskabelig metode for pengene.

> Har I nogen ideer til hvilke forsøg man kunne lave? Umiddelbart har
> jeg tænkt at prøve noget blomstervanding og evt. teste på min
> storebrors ildere (hvis jeg får lov).

Hvis du gider at bruge tid og ressourcer på det, er prøvesmagninger og
blomstervanding sikkert gode forsøg, hvis man husker at lave dem
dobbeltblinde. Men du skal ikke forvente at dine forskningsresultater vil
overbevise tilhængerne om at de har taget fejl.

> Nogen der har en ide til hvorfor det gør som det gør?

Tja. Folk vil gerne narres og derfor ignorerer de en masse kendsgerninger.

Torben

Fra : -USH-

Dato : 03-05-05 22:36

Torben Frandsen skrev:

> <snip (det sædvanlige pseudovidenskabelige bullshit)>

Hæ hæ. Jeg vil lige understrege at jeg refererede, og at det ikke
(umiddelbart) er noget jeg selv tror på.

> Sikkert. Men det ved vi jo alle med sikkerhed om fire år.

Jeg har en kasse øl på højkant.

> Skal man forresten ikke være hulens forsigtig for ikke at komme til at
> af-granderisere vandet igen?

Hvis man granderiserer en flaske og lader den stå i køleskabet, så beholder
det vist sine egenskaber. Det er først når det bliver udsat for rør og alger
og sådan noget at det bliver dårligere.

> Det er ikke ordet.

Hm. Det troede jeg ellers det var.

> Må jeg foreslå en dobbeltblind test?

Det må du gerne. Du må også gerne forklare hvad det er.

> Køb hellere en bog eller to om naturvidenskabelig metode for pengene.

Jeg leverer den tilbage hvis jeg ikke er blevet overbevist til den tid. Så
jeg mister ikke noget på det.

> Hvis du gider at bruge tid og ressourcer på det, er prøvesmagninger og
> blomstervanding sikkert gode forsøg, hvis man husker at lave dem
> dobbeltblinde.

Jeg overvejer at få adgang til noget fysikudstyr. Kan magnetfelter ændre på
vand? Kan jeg teste for andet end magnetfelter?

> Men du skal ikke forvente at dine forskningsresultater
> vil overbevise tilhængerne om at de har taget fejl.

Det forventer jeg lige så lidt som jeg forventer at skeptikere vil blive
omvendt hvis jeg finder noget. Det er såmænd mest for min egen fornøjelses
skyld.

-Ulrik-

Fra : Torben Frandsen

Dato : 03-05-05 23:33

-USH- wrote:

> Hæ hæ. Jeg vil lige understrege at jeg refererede, og at det ikke
> (umiddelbart) er noget jeg selv tror på.

Sådan forstod jeg det skam også.

> Hvis man granderiserer en flaske og lader den stå i køleskabet, så
> beholder det vist sine egenskaber. Det er først når det bliver udsat
> for rør og alger og sådan noget at det bliver dårligere.

Ser man det. Mit køleskab udsender ellers nogle slemme negative energier.
Jeg har ved flere lejligheder fundet sur mælk og mugne madrester i det.

> Det må du gerne. Du må også gerne forklare hvad det er.

Tak. Det er en forsøgsmetode som har til hensigt at udelukke at eventuelle
fordomme spiller nogen et puds. Du kan få masser af gode beskrivelser af
metoden hvis du googler efter "double blind" - det er nemmere end at jeg
begynder at skrive en masse (i hvert fald for mig.)

Når du har læst lidt om det, er der sikkert en her på reservatet der gerne
vil beskrive hvordan et rimelig pålideligt forsøg kunne se ud i dit
tilfælde.

> Jeg overvejer at få adgang til noget fysikudstyr. Kan magnetfelter
> ændre på vand?

Aner det ikke. Der har været noget snak om at nedbryde kalk med et
magnetfelt, men jeg har ikke beskæftiget mig med at finde ud af om det har
noget på sig.

> Kan jeg teste for andet end magnetfelter?

Ih ja. Du kan jo teste stort set alle påstandende om vandet. Jeg fandt et
par stykker:

- There is a reduction in surface tension of the water as a result of the
tight molecular packing.
- Total amount of solids suspended by the water is increased.
- There is altered antibacterial behavior seen in the treated water.

> Det forventer jeg lige så lidt som jeg forventer at skeptikere vil
> blive omvendt hvis jeg finder noget.

De fleste skeptikere er ellers forbløffende lette at overbevise. Du skal
stort set bare sørge for at de kan reproducere dine resultater.

> Det er såmænd mest for min egen
> fornøjelses skyld.

Jamen god fornøjelse så.

Torben

Fra : -USH-

Dato : 11-05-05 20:59

Torben Frandsen skrev:

> Ser man det. Mit køleskab udsender ellers nogle slemme negative
> energier. Jeg har ved flere lejligheder fundet sur mælk og mugne
> madrester i det.

MEN... hvis BARE du køber en GRANDER-plade, så bla bla blab bla...

> [...]
>
> Når du har læst lidt om det, er der sikkert en her på reservatet der
> gerne vil beskrive hvordan et rimelig pålideligt forsøg kunne se ud i

Har kigget lidt på dobbeltblindtests, og de ser ret avancerede ud. Jeg tror
jeg starter med helt ublinde tests med mig selv som testperson, og hvis det
overbeviser mig kan jeg gå videre. Jeg har dog stadig ikke fået købt
tingesten, så jeg ved ikke lige hvornår det bliver.

> De fleste skeptikere er ellers forbløffende lette at overbevise. Du
> skal stort set bare sørge for at de kan reproducere dine resultater.

Det lyder jo egentlig meget fornuftigt.

> Jamen god fornøjelse så.

Tak for det.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Jonas Kofod

Dato : 03-05-05 22:15

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ildere
> (hvis jeg får lov).
>
> Nogen der har en ide til hvorfor det gør som det gør?

Den sidste idiot er ikke født og den sidste (lidt for) smarte ide ikke lagt
i graven endnu.

For et lille år siden hed det aqua-life (måske stadig?).

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 17:32

[Snip min besked]

Jonas Kofod skrev:
> Den sidste idiot er ikke født og den sidste (lidt for) smarte ide
> ikke lagt i graven endnu.
>
> For et lille år siden hed det aqua-life (måske stadig?).

Det er ikke det samme (er jeg ret sikker på).

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-05-05 21:13

> [Snip min besked]

> Det er ikke det samme (er jeg ret sikker på).

Ja det er jo fup og fiduser begge dele så...

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 21:18

> Ja det er jo fup og fiduser begge dele så...

Måske sandt nok, men derfor er der stadig forskel på fup og fiduser.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-05-05 23:34

> Måske sandt nok, men derfor er der stadig forskel på fup og fiduser.

Begge har historien med at vand skal bevæge sig på den rigtige måde og noget
pseudo videnskab om elektronspinnet.

Jeg undrer mig iøvrigt over de mennesker der er nævnt som forskere på
grander siden. Alle med fine titler og dem der ikke har én doktorgrad har
istedet to. Hvis jeg søger på DADS (Dansk teknisk videnscenter Article
Database Service) så glimrer disse mennesker ved deres fravær - jeg ved ikke
lige hvor sandsynligt det er. Kun nogle af russerne (som bliver præsenteret
for "produktet" af Grander i en af de beskrevne historier på granders side)
har skrifter knyttet til deres navn og sandelig osse indenfor drikkevands
feltet, men slet ikke noget der har med Grander at gøre.

Ordet Grander dukker heller ikke op selvom de angiver at flere officielle
tests af vandet - med myndigheds deltagelse - skulle være udført.

Fra : -USH-

Dato : 11-05-05 20:53

Jonas Kofod skrev:
> [...]
> beskrevne historier på granders side) har skrifter knyttet til deres
> navn og sandelig osse indenfor drikkevands feltet, men slet ikke

Spændende. Hvordan fungerer denne her DADS? Er alle forskere med i den eller
hvordan hænger det sammen?

Kiggede lige på sidens Hotel- og Restaurationsguide for Østrig, hvor det
vist kommer fra. Hvis det passer er der en hel del dernede der er faldet for
det.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-05-05 22:17

> Spændende. Hvordan fungerer denne her DADS? Er alle forskere med i den
eller
> hvordan hænger det sammen?

Den ligger på dtv.dk - Danmarks Tekniske Videnscenter - jeg er desværre ikke
helt sikker på i hvor høj grad der er offentlig adgang. Måske hvis man
bliver registreret bruger - det er jo trods alt et offentligt bibliotek.
*Alle* internationale videnskabelige tidskrifter af betydning er
katalogiseret med deres udgivelser der og kan således hentes samt søges på.
Er man forsker, professor, doktor eller ph.d. udgiver man sin produktion og
rapporterer sine fremskridt her. Så har man ikke det er man nok ikke nogen
af delene.

> Kiggede lige på sidens Hotel- og Restaurationsguide for Østrig, hvor det
> vist kommer fra. Hvis det passer er der en hel del dernede der er faldet
for
> det.

Det er ikke umuligt - der er sikkert osse mange helsehoteller mv. Men igen -
det er deres egen side ikke?

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 12-05-05 05:16

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> writes:

> [...]
> knyttet til deres navn og sandelig osse indenfor drikkevands feltet,
> men slet ikke noget der har med Grander at gøre.

Siden nævner også Rolf Marr. Ifølge scholar.google.com har han skrevet en del
artikler.
http://scholar.google.com/scholar?q=marr+graz

Hvis man søger efter grander+Marr+graz på http://groups.google.com kan
man finde en person der påstår at han er forfatter til den
kandidatafhandling der bliver henvist til. Mit tysk er lidt rustent,
men så vidt jeg kan forstå viste det sig senere at han havde lavet en
målefejl og at konklussionerne i afhandlingen var forkerte.
http://groups-beta.google.com/group/de.rec.mampf/msg/816210a6b2c58b3c?hl=en

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 12-05-05 05:29

gnalle@ruc.dk (Niels L. Ellegaard) writes:

Så vidt jeg kan se kan den anden artikel kan spores til Dr Chu i
hongkong
http://www.cse.polyu.edu.hk/~cewchu/consultancy.htm

Så vidt jeg kan se er undersøgelsen betalt af et firma der hedder
"Full Comfort Ltd". Dette firma laver grander vand.
http://www.grandertechnology.com.hk

Jeg ved ikke hvilke kemiske tidsskrifter der er seje, men her er
mandens publikationsliste
http://www.cse.polyu.edu.hk/~cewchu/publication.htm

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-05-05 15:35

"Niels L. Ellegaard" <gnalle@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.grandertechnology.com.hk
>
> Jeg ved ikke hvilke kemiske tidsskrifter der er seje, men her er

Er det en mand der arbejder for/med Grander eller er det som russerne en der
bare er blevet præsenteret for Grander/ som Grander har haft kontakt til?
Det må man spørge sig selv - jeg syntes det er meget svært af fortællingerne
på siden at gennemskue i hvor høj grad det er samerbejdspartnere eller blot
er skildringer af mennesker som de bare har haft møde med.

Jeg har osse set indslag i lokaltv hvor den kendte professor Holger Beck
Nielsen (skrige holger) udtaler at magnetiske stråler er af uhyre vigtighed
for vores univers og dagligdag. Meningen var at han skulle underbygge
virkningen af et eller andet magnetisk tæppe produkt. Kort sagt man kan
sagtens "associere" sit navn til "rigtige" videnskabsmænd - men det er
stadig svært at se om det er mere end pjat.

Fra : Q

Dato : 03-05-05 23:48

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Er der nogen herinde der kender noget til Grander-vand?
>
> http://www.grander-technologie.com/dk/

Jeg kan se at den danske forhandler holder til på HC Andersens Boulevard i
KBH.. Siger en del om deres markedsføring ( eventyr

> Ifølge min ven vil vi i Danmark om fire år have Grander-vand overalt. Det
> har de ifølge ham allerede i Tyskland og Østrig.

Hmmm... Sælger din ven dette produkt ?

> [...]
> ikke er nogen videnskabelige beviser. Jeg overvejer nu at købe en plade af
> ham til 5-600 kr. for at lave hjemmeforsøg.

Den forskel du har oplevet på alm. drikkevand kan ligesågodt skyldes at
vandet i den ene prøve kommer fra en anden boring, og de mineraler,
tungmetaller, salte og pesticider, der er i vandet har et andet indbyrdes
blandingsforhold..

> Har I nogen ideer til hvilke forsøg man kunne lave? Umiddelbart har jeg
> tænkt at prøve noget blomstervanding og evt. teste på min storebrors
ildere
> (hvis jeg får lov).

Ikke noget man kan få ret meget ud af ved at teste hjemme på køkkenbordet
IMO..

> Nogen der har en ide til hvorfor det gør som det gør?

Prøv at kigge i et leksikon under Placebo..

/p

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 17:30

Q skrev:

> Jeg kan se at den danske forhandler holder til på HC Andersens
> Boulevard i KBH.. Siger en del om deres markedsføring ( eventyr

De har lige fået det kontor. Deres markedsføring skulle vist gå ud på at
lade rygterne om de gode resultater sprede sig af sig selv. At have en god
adresse kan så måske til dels (for nogen) opveje manglen på konkrete beviser
for effektiviteten.

> Hmmm... Sælger din ven dette produkt ?

Han er ved at blive oplært som "konsulent". Ved ikke helt hvad det dækker
over, men der kommer sikkert også noget salg ind over.

> [...]
> at vandet i den ene prøve kommer fra en anden boring, og de mineraler,
> tungmetaller, salte og pesticider, der er i vandet har et andet

Jeg har smagt forskel på vand fra den samme vandhane, men hvor det ene så er
blevet "revitaliseret" ved hjælp af det her hukommelse om hvordan det bør
være når det kommer i nærheden af det "rigtige" ur-vand.

> Prøv at kigge i et leksikon under Placebo..

Det kan meget vel være placebo som giver den forbedrede livskvalitet, men
det der irriterer mig er at der er den forskel på normalt og "revitaliseret"
vand, som jeg oplever som en helt konkret forskelsfølelse.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Q

Dato : 08-05-05 23:57

> [...]
> lade rygterne om de gode resultater sprede sig af sig selv. At have en god
> adresse kan så måske til dels (for nogen) opveje manglen på konkrete

Den røg lige over dit hoved.... Jeg hentyder til at "revitaliseret" vand
*ER* eventyr!..

> Han er ved at blive oplært som "konsulent". Ved ikke helt hvad det dækker
> over, men der kommer sikkert også noget salg ind over.

Med garanti, og han er ved at se om han kan lave sit første salg til dig..

> [...]
> blevet "revitaliseret" ved hjælp af det her hukommelse om hvordan det bør
> være når det kommer i nærheden af det "rigtige" ur-vand.

Var det en blindtest eller ?... Hvis ikke det var en blindtest kan din
konklusion ligesågodt være farvet af at det "gode" vand har stået ovenpå en
dyr plade..

Psykologi!

/peter

Fra : -USH-

Dato : 11-05-05 20:45

Q skrev:

> Den røg lige over dit hoved.... Jeg hentyder til at
> "revitaliseret" vand *ER* eventyr!..

Ja, det gjorde den.

> Med garanti, og han er ved at se om han kan lave sit første salg til
> dig..

Så er han meget passiv eller meget effektiv. Jeg har kendt ham i over et år
hvor han har fablet om det her, og hele tiden været tilknyttet hovedkontoret
på en eller anden måde, men han har aldrig så meget som prøvet at få mig til
at købe produkterne. Jeg var nødt til selv at sige at jeg gerne ville købe
en plade for at teste det, og nu har han tilmed spurgt om jeg ikke hellere
vil prøve den et par hundrede kroner billigere "pen", der er kuglepensformet
og derfor mere praktisk. Hvis det er salgsmetoden, så er jeg forvirret.

> Var det en blindtest eller ?... Hvis ikke det var en blindtest kan din
> konklusion ligesågodt være farvet af at det "gode" vand har stået
> ovenpå en dyr plade..

> Psykologi!

Jeg mener at det umiddelbart var en blindtest (det er 8-10 mdr siden) men
ikke en dobbelt, så måske, hvem ved?

Jeg synes jeg bruger alt for meget tid til at forsvare det her, og det var
slet ikke meningen, men det er selvfølgelig min egen skyld når man ser på
hvilken gruppe jeg har valgt at spørge i.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Q

Dato : 12-05-05 00:55

> Jeg synes jeg bruger alt for meget tid til at forsvare det her, og det var
> slet ikke meningen, men det er selvfølgelig min egen skyld når man ser på
> hvilken gruppe jeg har valgt at spørge i.

Du stiller et spørgsmål i en gruppe med videnskab som topic.. Det er som
sådan fint nok, men du kan tilsyneladende ikke lide svarene, siden du føler
du er nødt til at forsvare din vens placeboprodukter..

Jordstråler, Grandervand, Retningsbestemte audiokabler og lignende hekseri
uden bund i veldokumenteret forskning vil altid stå for skud i en gruppe som
denne..

/peter

Fra : -USH-

Dato : 12-05-05 10:57

Q skrev:

> Du stiller et spørgsmål i en gruppe med videnskab som topic.. Det er
> som sådan fint nok, men du kan tilsyneladende ikke lide svarene,
> siden du føler du er nødt til at forsvare din vens placeboprodukter..

Nogen af svarene kan jeg godt bruge, især dem med dobbeltblindtests og de
måske falske forskernavne. Når jeg kigger trådene igennem kan jeg se at det
mere er de skeptiske svar der pådupper min ven at han prøver at sælge til
mig og andre i den dur jeg har været nødt til at forsvare. Ellers har det
været ganske informativt.

> Jordstråler, Grandervand, Retningsbestemte audiokabler og lignende
> hekseri uden bund i veldokumenteret forskning vil altid stå for skud
> i en gruppe som denne..

Det er rigtig nok. Og det er det der er så fantastisk ved denne her gruppe.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : kobotronic

Dato : 04-05-05 01:09

Lyder i beskrivelse fuldstændig som den sædvanlige historie med
kejserens nye klæder og magisk postevand. De øvrige produkt katalog
fyldt med sort snak, "naturmagneter", "energi stave" og lignende
legetøj bekræfter for mig uden skyggen af tvivl at det alene er
udspekuleret gøgleri designet specifikt for at imponere og siden
udplyndre de allermest blå-øjede og godtroende stakler.

Prøv at søge på www.randi.org med ordene "penta water" for at se
beskrivelser af et nærmest identisk fup produt solgt i USA. -
http://tinyurl.com/8ojp4

Når alt det er sagt, kunne en rigtig "double blind" test da være en
fin måde at mane alt det ævl i jorden på. Det kan sagtens gøres på
en måde så hverken bitter skepticisme eller blåøjet evangelisering
kan have indflydelse på resultaterne, (hvilket vel er grunden til at
ingen der forhandler eller producerer disse produkter bryder sig om at
deltage i sådanne tests.)

Først skal vi finde en eller anden egenskab ved det vand som en
forsøgsperson kan "teste". Dersom en "smags forbedring" er blandt de
meget uldne løfter om specifikke ting som en "Grander Plade" skulle
kunne gøre ved ting, kunne man jo bede en række forsøgs personer om
at hver drikke fra to identiske glas markeret A og B, begge fyldt med
vand direkte fra hanen på samme tid, men hvor kun det ene glas havde
stået på pladen.

Det er ved afvikling af projektet vigtigt at personen som styrer
forsøget IKKE ved hvilket af de to glas indeholder det magiske Grander
vand, men blot skal notere hvorvidt forsøgspersonen foretrak smagen af
vandet i glas A eller B. Forsøget kræver at en assistent klargør
hver test og at denne assistent ikke må opholde sig i lokalet under
selve testen. En "ægte" tilfældigheds generator som et mønt eller
terningkast skal bruges af assistenten til at vælge hvorvidt det er
glas A eller B som får Grander behandlingen.

Grunden til denne "dobbelt blind" regel i test afvikling er at
psykologiske effekter kan spille ind og kropssprog kan "sladre" til
forsøgspersonen om hvilken af de to glas er det "rigtige", dersom den
viden er til stede hos nogen af de tilstedeværende i lokalet.

Efter helst mindst 20-30 tests kan man med lidt statistisk analyse
prøve at finde ud af hvorvidt mængden af "hits" mærkbart afviger fra
statistisk tilfældighed og dermed påviser en effekt. Hvis derimod
trenden er at "hit raten" approximerer 50% tilfældighed, vil Grander
være afsløret som værdiløst fup.

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 19:48

kobotronic skrev:
[snip retfærdig skeptisk nedgøren]

> Prøv at søge på www.randi.org med ordene "penta water" for at se
> beskrivelser af et nærmest identisk fup produt solgt i USA. -
> http://tinyurl.com/8ojp4

Interessant. Kiggede også lige på http://www.pentawater.com/index.php for at
se hvad det helt præcist handlede om. Selvom deres metode er helt forskellig
fra Grander, så er det vist det samme de opnår: Omstrukturering af
vandmolekyler. Og verdens bedste liv når man drikker det.

> [...]
> statistisk tilfældighed og dermed påviser en effekt. Hvis derimod
> trenden er at "hit raten" approximerer 50% tilfældighed, vil Grander

Så det er en dobbelt-blindtest. Ok. Det lyder meget fornuftigt, men lige
lovlig omfattende for en ganske normal person som mig, og måske også lidt
meget at sætte i gang når det for mig bare handler om at overbevise mig selv
om enten det ene eller det andet.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : ThomasB

Dato : 04-05-05 09:05

> [...]
> en plade som har en spiral med Grandervand i sig, og når man så stiller en
> flaske vand på bliver det stille og roligt forbedret.

Jeg synes man skal passe meget på! Det er farligt at gå imod naturens orden.

Husk på at det vand, som ikke bliver "grander-iseret" ikke har en chance for
at blive selekteret via evolution, og derfor kan man opleve at
grander-iseret vand, bliver forringet med tiden. Det vand som har lyst til
at løbe gennem rør, skal have lov til det, uden at blive gen-grander-iseret,
da det jo ikke er vandets eget ønske, men dit fordi du udnytter det.

> Ifølge min ven vil vi i Danmark om fire år have Grander-vand overalt. Det
> har de ifølge ham allerede i Tyskland og Østrig.

Jeg vil personligt lave en forening mod gen-grander-isering. Det er
simpelthen synd for vandet at forvirre det, ved først at køre det gennem
kilometer lange rør og give det traumer herved, for derefter at forstærke
dets hukommelse og følelser. Det må jo være som at give et krigsveteran en
overdosis LSD dagen efter hjemkomst.

> [...]
> endnu ikke er nogen videnskabelige beviser. Jeg overvejer nu at købe en
> plade af ham til 5-600 kr. for at lave hjemmeforsøg.

Selvfølgelig smager det bedre. Det har jo været på en
grander-iseringsplade - du så det jo selv. Det smager jo også bedre hvis man
køber det på flaske, i stedet for det ingen-hukommelsesvand man får gennem
det offentlige rørsystem - også selvom 100 vis af tests har vis det
modsatte.

5-600 kroner er jo ingenting, set i forhold til at man kan få ca. 25
kubikmeter offentlig vand for de penge.

I øvrigt har jeg en ligende plade, blot meget bedre end en standard (vandet
skal kun stå halvt så lang tid) - den skal du få for 450,- + porto.

> Har I nogen ideer til hvilke forsøg man kunne lave? Umiddelbart har jeg
> tænkt at prøve noget blomstervanding og evt. teste på min storebrors
> ildere (hvis jeg får lov).

Pas på med at give potteplanter hukommelsesvandet, de kommer til at kunne
huske alt hvad de har set, og vil bruge det imod dig en dag!

> Nogen der har en ide til hvorfor det gør som det gør?

Det er en kompliceret process, som er meget hemmelig.

Fra : Kert Rats

Dato : 05-05-05 03:53

> I øvrigt har jeg en ligende plade, blot meget bedre end en standard
> (vandet skal kun stå halvt så lang tid) - den skal du få for 450,- +
> porto.

Jeg har en plade, der er minimun 10X bedre - den kan købes for kun 5000 kr
inkl moms

Venligst

Kert

Fra : ThomasB

Dato : 05-05-05 13:03

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en plade, der er minimun 10X bedre - den kan købes for kun 5000 kr
> inkl moms

Hvis man var fræk nok, så fandt man på en eller anden fup-dims, man kunne
sælge til godtroende tosser.

Der er åbenbart et stort marked for sådan noget skrammel..

Hvad kunne man finde på?

Fra : Jes Hansen

Dato : 05-05-05 13:12

> Hvis man var fræk nok, så fandt man på en eller anden fup-dims, man kunne
> sælge til godtroende tosser.
>
> Der er åbenbart et stort marked for sådan noget skrammel..
>
> Hvad kunne man finde på?

Det er da bare at opdigte noget pseudo-science sludder!

Jeg har f.eks. udviklet et ganske særligt luftfilter. Det er i stand til at
fjerne over 90% af de partikler i alm. luft der bærer negative energier ind
i vore huse. Princippet bag bygger bl.a. på nogle kraftige magneter der har
været udsat for faseløs højfrekvent jævnstrøm og som har været udsat for
vægtløshed.

--
Jes Hansen

Fra : ThomasB

Dato : 05-05-05 15:52

"Jes Hansen" <adgca6y02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind i vore huse. Princippet bag bygger bl.a. på nogle kraftige magneter
> der har været udsat for faseløs højfrekvent jævnstrøm og som har været

Den lyder godt nok smart! Sådan en må jeg bare eje!

Jeg skal bare lige have opklaret hvordan du har lavet højfrekvent jøvnstrøm?

Vægtløs kan man vel lave, ved at kast den op i luften og gribe den igen -
går det ikke under vægtløs?

Fra : Kert Rats

Dato : 06-05-05 00:51

> [...]
> jøvnstrøm?
>
> Vægtløs kan man vel lave, ved at kast den op i luften og gribe den igen -

Min favorit er jordstråler. Som jordstrålekonsulent kan man plukke penge af
godtroende fjolser - og dem er der mange af. Både fjolser og penge!

Hvad med en aurasensor - måske lavet af vulkanske materialer iblandet
astrale krystalstrukturer (!) og energiseret i et jordstrålecenter (!!).

Den faseløse højfrekvente jævnstrøm var sgu rigtig go'!!

Bedste hilsner fra

Kert

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-05-05 08:34

Kert Rats skrev:

> Hvad med en aurasensor - måske lavet af vulkanske materialer
> iblandet astrale krystalstrukturer (!) og energiseret i et
> jordstrålecenter (!!).

Under en pyramide (!!!)

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 18:54

ThomasB skrev:
[Snip en masse sjov]

He he.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : -USH-

Dato : 08-05-05 19:51

> I øvrigt har jeg en ligende plade, blot meget bedre end en standard
> (vandet skal kun stå halvt så lang tid) - den skal du få for 450,- +
> porto.

Jeg har et halvt års returret, som jeg vil benytte mig af hvis jeg ikke
finder nogen effekt. Og før jeg køber din plade skal du mindst ha en
hjemmeside og et kontor på H.C. Andersens Boulevard.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-05-05 11:20

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> som har en spiral med Grandervand i sig, og når man så stiller en flaske
> vand på bliver det stille og roligt forbedret.

ha ha Ha Ha HA HA HA HA ROTFLOLPIMP ))))))

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-05-05 09:36

[snip]
> Jeg undrer mig i_vrigt over de mennesker der er n_vnt som
forskere p_
> grander siden. Alle med fine titler og dem der ikke har _n doktorgrad
> har istedet to. Hvis jeg s_ger p_ DADS (Dansk teknisk videnscenter
> Article Database Service) s_ glimrer disse mennesker ved deres frav_r

Er der ikke noget med at doktor titlen er ubeskyttet dernede og at der
derfor er gået totalt inflation i den.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 09-05-05 21:22

-USH- wrote:
> [...]
en
> hjemmeside og et kontor på H.C. Andersens Boulevard.

Ja det er jo let at gøre grin med. Det skræmmende er at det faktisk
nok overbeviser mange og så er det faktisk ret billigt og nemt at få.

Pris for en hjemmeside, ca. 300 kr alt i alt.
Pris for et kontor på HCA Boulevard, ca. 5000 kr/md.

Det er lynhurtigt tjent ind med et produktet hvor fortjeneste nok skal
være min 500 % af pris ab fabrik.

J.O.