Matematik programmer
Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-05-05 18:38

Er der nogen her der kender programmer med samme funktionalitet som
programmet Algebrator...dvs. et program der kan lave symbolske løsninger til
ligninger...inkl. mellemresultater med anvisninger på anvendte metoder til
reduktion mv. Problemet med algebrator er nemlig at det ikke kan arbejde med
logaritmiske ligninger og ej heller trigonometriske ligninger..... Jeg ved
at programmer som MathCad og Matematica kan lave det..men de leverer ikke
mellemresultater og viser ej heller de anviste metoder.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 05-05-05 16:10

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at programmer som MathCad og Matematica kan lave det..men de leverer ikke
> mellemresultater og viser ej heller de anviste metoder.

Fandt det selv: marple :)

Fra : Per Rønne

Dato : 05-05-05 16:55

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Fandt det selv: marple :)

Har du et link? Google bringer en masse /forkert/ hits ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-05-05 17:43

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse news:1gw3ofm.a7gnyb15mdlvlN%spam@husumtoften.invalid...

> Har du et link? Google bringer en masse /forkert/ hits ...

Mon ikke det er dette:
http://www.maplesoft.com/

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 05-05-05 17:58

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Mon ikke det er dette:
> http://www.maplesoft.com/

Det ser sådan ud, tak.

Jeg fik blot en bunke om Mrs Maple ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Pedersen

Dato : 06-05-05 00:15

Maple kan godt nok vise mellemresultater i visse situationer - men ikke som
Algebrator - vise de anvendte metoder så godt :( må vel bare vente på at
Algebrator bliver opdateret.....

Fra : Per Rønne

Dato : 06-05-05 06:04

> [...]

> Algebrator - vise de anvendte metoder så godt :( må vel bare vente på at

Og det må vel så være på:

http://www.softmath.com/
--
Per Erik Rønne