Lysafbøjning på partikel/dråbe
Fra : Christian

Dato : 03-05-05 16:04

< Hvis du vil have en venlig indføring uden for meget svær matematik,

kan jeg anbefale Lars Øgendals noter:

Takker. Jeg har kun lige skimmet den, og det virker som om at teorien
kun gennemgås for enkelte molekyler og flere ens enkelte molekyler.
Kan du sige mig om det også gælder for for dråber i størrelsen 2
my-meter til 500 my meter.

mvh christian

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 03-05-05 16:55

Christian wrote:
> [...]
> kun gennemgås for enkelte molekyler og flere ens enkelte molekyler.
> Kan du sige mig om det også gælder for for dråber i størrelsen 2

Side 22: hvis molekylets udstrækning er meget mindre en bølgelængden...

Så det er ikke tilfældet.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org