Afsmitning af smag - hvor slemt kan det væ~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 13:27

Der er æstetisk glæde ved at glas er rene. Men hvem har oplevet overførsel
af smag når ting ikke var perfekt rengjort.

Jeg vil tro at meget krydret fiskeret i gryde, kan give smag til joughurt
uden smag, hvis beholderen bruges til det svagtsmagende efterfølgende og der
var stykt lag gammel mad - og fremmedlegemer, man ikke ved hvad er, er
aldrig rart at få i munden. Men ellers? Skal man være slave af æstetik?

I Japan er man religiøst-renlige og jeg bad engang min japanske samleverske
tage tre skjorter fra mig med i sit vasketøj, og fik nej - og så kom jeg til
at tænke på at zigøjnere vasker mænds og kvinders tøj, hver for sig, altså
noget religiøst.
Kun stærkt farvet nyt tøj kan afsmitte på andet tøj i vaskemaskine der jo
skyller ud mange gange - ikke?

Et godt livsmål er at komme al upraktisk religion til livs - at være
videnskabelig.

'Tilbudsaviser er extremt folkeoplysende og får de, der har tid og har brug
for at spare (eller nyder sporten) til at sammenligne pris og kvalitet og
evt vandre til supermarked lidt længere væk.

Jeg tror det modvirker placebobedrag , og hvis man "forlover sig med Netto"
og er vanemenneske og holder på at mærkevarer er sagen, så bliver men
lettere dum og syg.

Folk jeg har fortalt at jeg bruger marmeladeglas til pis og lort, kan
foretrække at drikke øl af flaske og ikke af glas hos mig - man ved jo
aldrig. Men selvfølgelig ville der ikke være afsmag hvis jeg brugte tekrus
til skiftevis te og hvidvin og pis - de dråber der måtte blive hængende
bliver fortyndet mere end 100 gange. Jeg fristes dog til at skylle en ekstra
gang, hvis jeg i en snæver vending har brugt tekrus til potte - overtro
ligger dybt i underbevidstheden - en spædbørnsopdragelsesting har man på
"rygraden". Men det er godt at være bevidst om alt

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-04-05 14:14

Hej

> Et godt livsmål er at komme al upraktisk religion til livs - at være
> videnskabelig.

Jo Jo, men det er ikke godt at være fanatisk. Du kan også smage løg, eddike
og meget andet. Det er lækkert at spise af rent service, drikke af rene
glas, at dyrke sex med en renlig kvinde og at holde sin bolig ren.
Udover at det også medfører øget sundhed er det behageligere end at leve i
en møgbunke.

Man må huske, at mange af de religiøse ritualer, som du vel vil kalde dem
ofte engang har haft sin berettigelse og har tjent et formål.

Mvh. Brian

Fra : Steen

Dato : 26-04-05 14:57

Brian Olesen wrote:

> Man må huske, at mange af de religiøse ritualer, som du vel vil kalde
> dem ofte engang har haft sin berettigelse og har tjent et formål.

Du er vist OT - BÅDE i dk.kultur.mad+drikke OG i dk.videnskab.

FUT: dk.livssyn

/steen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-04-05 17:56

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> wrote in message

> Jo Jo, men det er ikke godt at være fanatisk. Du kan også smage løg,
> eddike og meget andet. Det er lækkert at spise af rent service, drikke af
> rene

Vanens magt er stor. Skal vi være slatne slaver af den? Det kræver lidt
omstilling at nyde naturlige afslappede forhold (som køer der problemfrit
lægger sig i deres egen lort) , men jeg finder det spændende at lege lidt
med grænserne.

> glas, at dyrke sex med en renlig kvinde og at holde sin bolig ren.
> Udover at det også medfører øget sundhed er det behageligere end at leve i
> en møgbunke.

Kvinder med kropslugt er interessantere end dem uden. Der er kommunikation i
feromoner
Er deodorantindustrien din gud?

> Man må huske, at mange af de religiøse ritualer, som du vel vil kalde dem
> ofte engang har haft sin berettigelse og har tjent et formål.

Men hygiejnehysteri er pjat, når vi nu har penicillin

Jeg har ikke haft andre infektioner i 30 år end forkølelser - og de bliver
sjældnere og sjældnere efterhånden som jeg vaccinerer mod alt ved øget
svinskhed med alt.Har aldrig benyttet penicillin. Under 4 års ulandsarbejde
havde jeg aldrig sygdom - det havde andre danske kolleger ofte
Skidt er sundt
Jo - der er og især var sund advarsel i territorialafmærkning og bl.a. for
at være social undgår jeg lortpislugt helt som andre. Men man bør NETOP IKKE
VÆRE FANATISK

Jeg præker ikke "følg mig" , men der er ikke fanatisme i min DOVENSKAB

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 27-04-05 20:29

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:

> [...]
>slatne slaver af den? Det kræver lidt
>omstilling at nyde naturlige
>afslappede forhold (som køer der problemfrit

Eller også er det en perversitet hos dig - også efterfølgende at
skrive om tis og bæ i en mad/drikke-nyhedsgruppe.

>Jeg har ikke haft andre infektioner i
>30 år end forkølelser - og de bliver
>sjældnere og sjældnere efterhånden som
>jeg vaccinerer mod alt ved øget
>svinskhed med alt.

Det er da godt for dig, at du har fundet et formål med dit
svineri. At der så ikke nødvendigvis er sammenhæng er vel mindre
interessant for dig.

>Jo - der er og især var sund advarsel
>i territorialafmærkning og bl.a. for
>at være social undgår jeg lortpislugt
>helt som andre. Men man bør NETOP IKKE
>VÆRE FANATISK

Det lykkes IKKE for dig, konstaterede jeg for nylig.

>Jeg præker ikke "følg mig" , men der
>er ikke fanatisme i min DOVENSKAB

Du ynder da at trætte os andre med dine infantile perversiteter.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-04-05 21:34

"Jørn Ibsen (slet D64OR)" <j-ibsen@D64ORget2net.dk> wrote in message

> Eller også er det en perversitet hos dig - også efterfølgende at
> skrive om tis og bæ i en mad/drikke-nyhedsgruppe.

Hvad jeg skriver er ontopic, men overtroiske usenettere kan måske

1. mene at mad+drikke indlæg læses til maden og anstødelig
latrinærvidenskab kan tage appetitten?
2. salmonella passerer fra mig til mit tastatur og via nettet ud til dit
tastatur og du bliver inficeret?

> Det er da godt for dig, at du har fundet et formål med dit
> svineri. At der så ikke nødvendigvis er sammenhæng er vel mindre
> interessant for dig.

Mad+drikke er ng-emne. Selvfølgelig er effektiv ctr. ineffektiv madhygiejne
interessant netop i denne ng.